29 December 2007

Nunta

Sa incepem cu "the obvious": me getting married. Si mi-am propus/ ne-am propus ca aceasta nunta sa nu devina o sursa de stres... Hehehe, pe bune???!!! (am umor cateodata)...
Anyway, pana acum avem:

- restaurantul: l-au ales Bu si tata, Zu nu l-a vazut decat la plata avansului, i-a placut, totul este ok, Zu este very happy ca nu s-a stresat. Normal ca e o bataie pe restaurante, ceva de groaza (???!!!) iar in primavara, cand vroiam eu, e plin de posturi (e ceva incredibil anul viitor cum pica posturile) iar in vara mie imi era frica sa nu moara lumea de cald (si mireasa :D) la 40 de grade, asa ca ajungeam cu nunta in toamna si, pfff, am decis sa nu mai asteptam atata: februarie, nunta, gata! Check.

- verighetele: le-am cumparat din Egipt. :-)) Arata super (ne plac foarte mult), sunt o amintire speciala si nu ne-am stresat. Check, yupii!

- tinuta lui Bu: am cumparat doar costumele. Acum trebuie doar ca Bu sa nu se ingrase pana la nunta (hehehehe, cred ca asta deja s-a intamplat :D- Zu o sa se distreze). Si sa ii luam pantofi, camasi, curea, cravata... de-astea... Check (oarecum).

- domnisoara de onoare: well, la modul cel mai uimitor cu putinta, prima (cea desemnata inca din copilarie) a fugit in lume (cu banii :-)), dar it so turns out ca acum am alaturi o prietena foarte entuziasta, ajutor de nadejde la momente de criza. So: check!

- cavalerul de onoare: e ales, nu sunt sigura ca el stie ce-l paste, dar, hei, asta e departamentul lui Bu :-). Check (zic eu).

- culoarea nuntii: cum decoram sala? Pare ceva simplu si banal, insa ia doi designeri si pune-i sa faca asta :-))... Asaa... eu m-am gandit la bleu, dar toata lumea mi-a spus ca e rece. Am mai discutat ce am mai discutat... si am ramas la trei culori: verde fistic, auriu sau piersica... Ne-am dus acasa, ne-am gandit, ne-am invartit si am decis: grena :D !!! (I know, we are just amazing!). Check, cred, daca nu ne mai vine alta idee :D.

- fotograf/ cameraman: am vazut niste poze de la o alta nunta, ne-au placut, am cautat numarul fotografului respectiv, l-am gasit cu greu, l-am sunat si, nu, nu mai face poze la nunta, are alt business... Pfff. Ne stresam, discutam sa ne recomande un alt fotograf, cautam pe altcineva si, totusi, dupa o saptamana, fotograful ne spune ca, daca vrem, pana la urma o sa vina la nunta noastra. :-)) uffff, am rezolvat-o si pe asta. Check.

- nasii: well... traditia la Bu spune ca trebuie sa existe doua seturi de nasi, unul al miresei si unul al mirelui. Booon, doar ca eu m-am confuzat rau si am zis ca nu, nu pot sa ma chinui sa mai aleg si ca perechea de nasi din partea lui Bu imi este foooarte ok, imi sunt dragi, totul e perfect, care e problema??? Problema... pai problema e ca Bu tine la traditie, asa ca au urmat variate permutari de nasi, in perechi de cate doi... pana cand am decis: o singura pereche de nasi!!!! Pfui, gata si cu asta. Check. Sa trecem la biserica, shall we?

- biserica: Bu e catolic, Zu ortodoxa. Ideea era simpla: vroiam si nunta catolica si ortodoxa. Daca se poate, scurte amandoua. Si... poate... la un loc????
Am vorbit cu preotul ortodox si cu cel catolic, da, fiecare a zis "ok, se poate face intr-o singura biserica (ortodoxa, respectiv catolica) insa, eu va miruiesc". Pam- pam. Cum impaci asta??? Discutii peste discutii, variante... era clar ca asa nu ajungeam nicaieri.

Back to square one. Evident ca au urmat noi discutii: intre noi, cu parintii fiecaruia/ frati/ unchi/ matusi... ce si cum sa facem. ... nebunie... finally luam o decizie: facem la doua biserici!!! In aceeasi zi!!! Gata!!! Ga-ta, am decis, sa-i dam drumul!!!!

Booon... am calculat timpii (daca terminam la ora cutare la prima biserica, facem poze 30 de min, stam in trafic atata timp, la ce ora vor ajunge trenurile in gara, pfff, m-am incurcat, mirii la a doua biserica??? :-))) si am purces la treaba:

1. Am vanat preotul ortodox asteptand pe la diverse slujbe, am platit avansul si... ne-a spus ca trebuie nasi ortodocsi. Ha??? Pai nu-i avem ortodocsi... (si parca terminasem discutia asta despre nasi)... Well, trebuie neaparat ortodocsi si casatoriti!!! Pffff. M-am intors acasa cu coada intre picioare si 5 milioane mai putin (yep, si asta era doar avansul!!!), am reinceput o serie de calcule... permutari de nasi, seturi de nasi (ii anuntasem deja pe ceilalti si zau daca vroiam sa renuntam la ei) si, intre timp:

2. Intalnire cu preotul catolic. Daaaa... foarte amabi, trebuie sa facem niste lectii in prealabil... a inceput sa ne vorbeasca despre chestiuni gen metode contraceptive aprobate de biserica (???!!) si, well, ne-a intreabat de data nuntii... asaaa, ia sa ne uitam in catastif, o, nu, nu se poate: e post catolic!!!... ?????... Cum sa fie post catolic??? Trebuia sa ne filmeze cineva fetele la faza asta. Am crezut ca mor. Ireal. Banc prost... Bu, tu nu ai verificat cand ai rezervat restaurantul? Ba da, l-am sunat pe tata. Pai si? Pai, se pare ca a gresit...

Booooon, ne-am linistit cu slujba catolica.

Refacem timingul, continuam sa procesam chestiunea cu nasii... cand tata introduce o noua biserica in ecuatie, una la care preotul nu cere nasi ortodocsi. Platim avansul si, timp de aproximativ o saptamana (pana la recuperarea avansului de la prima biserica, alt circ, alta distractie) avem doua biserici ortodoxe si nici una catolica :D.

Acum lucrurile au intrat pe fagasul normal: avem biserica ortodoxa. Una singura. Nu, nu avem biserica catolica, insa preotul catolic face lectiile cu noi si ne recunoaste casatoria ortodoxa. Check (finally!!!).

... si mai avem: rochia de mireasa, pfff, si tinuta de la sfat... restaurantul cu tortul, fructele si bauturile... DJ-ul (playlistul- oare se poate sa cer ceva Guns sau WASP sau Ozzy, asa... pentru sufletul miresei :-)) ???)... invitatiile si temutele confirmari... florile (si nasa trebuie sa aiba buchet???)... restul hainelor lui Bu... organizarea transportului pentru rudele lui Bu... mmmm, mai era ceva??? Aaaaaaaaaa, daaaaa, luna de miere :-)).

Am uitat ceva?

5 comments:

utopic said...

W O W

!!!
asta ca sa te sperii

Andreea Demirgian said...

Zu, cum ai vrea tu sa fie invitatiile astea? :D

Zu said...

In versiunea idilic-utopica, vitatiile la nunta trebuie sa fie:
1. Fara fundite, inimioare, porumbei, cupluri cu mutre acre si sclipici.
2. Facute de Bu si de mine.
3. Gata cat mai repede, ca deja trebuie sa le dam....

IRN said...

omg, ma bag si eu in seama, dar suntem intr-o situatie atat de asemanatoare... am ras cu lacrimi la povestea cu cununia ortodoxa/catolica, si mi-a dat curaj: la noi familia e mixta (catolica si ortodoxa), hunul meu e "liber cugetator", asa ca mi-a zis ca am mana libera la alegerea confesiunii, totusi habar nu am nici pana acum la ce biserica ne vom casatori - oricum am da-o, se vede, o parte din familie va fi distrusa neconsolabil. Buh. Habar nu aveam ca se pot face nunti si acolo si dincolo. Sau la comun. Cred ca ar trebui sa vorbim si noi cu preotii. Ai vreo idee?

Zu said...

:-)) Wow! Alta nunta la orizont, hehehe...
Idei am... si am si ceva experienta prin Bucuresti... dar sunt mai multe de spus- daca te ajuta, scrie-mi pe mail tot ce te intereseaza si iti povestesc ce stiu si eu.

Psssst- ai grija la posturi, ca e un an tare dificil din punctul asta de vedere).