11 June 2012

Alien versus Prometheus

Stiu, par pasnica, blanda chiar (PAR, sa ne intelegem, ca sotul zice ca sunt "apriga" :D). Am ochi albastri a la Dee Dee :D si vorbesc destul de calm (ok, cand ma enervez ridic vocea si privesc pe deasupra ochelarilor dar altfel vorbesc incet si ma mai si inrosesc daca e sa ma aflu in public). Aparentele inseala, insa, pentru ca asta nu exclude faptul ca imi place muzica rock (anii '80 sa traiasca!), telefonul meu suna, dupa caz, a Rammstein, Metallica sau Manowar... Se7en mi s-a parut un film bun si foarte bine facut si mi-a placut sa joc Doom. Da, stiu, vechi. Dar bun, ca nu te punea sa te invarti de nebun in cerc cautand raspunsuri inteligente si incercand n solutii pana cand gaseai rezultatul corect, nuuuu, iti dadea o arma si impuscai - scurt si la obiect. Da, imi plac si jocurile de strategie, mult, insa si un shooter bun, clasic (rememeber Wolfenstein, oh, ce vechi!) nu strica la casa omului. Altfel, dap, Age of Empires, Warcraft... clasice. Si Diablo, jucat in tandem cu Bu, asta da distractie - el era un luptator musculos si puternic iar eu aruncam vraji din spate - faceam o echipa tare buna :D. Sau World of Warcraft - am jucat cand eram insarcinata cu primul bebe, tot asa, impreuna - dar am renuntat dupa ce am nascut (insa daca mai gasiti prin joc ceva gentute facute de Zuzi, dap, de la mine sunt :D). Acum a aparut Diablo III si desi ne-am dori sa repetam experienta unui joc impreuna, tare imi e ca nu mai e loc de pierdut noptile, cineva mai trebuie sa se si ocupe de copil, nu??? :D

Insa mergem la filme. Iar Alien, desi m-a speriat teribil la inceput a reusit sa intre in galeria mea de "filme de referinta". E bun, e un clasic. In fine, nu toata seria - in special 3 si 2, dupa care au luat-o pe aratura rau si au stricat bunatate de film cu continuari sau derivatii din ce in ce mai penibile (vs Predator ?). Dar, daca pot spune asa, monstrul din Alien e "cel mai frumos monstru", in continuare - se vede ca e facut de un artist (H. R. Giger e designer si nu numai, e si pictor, sculptor... omul s-a documentat temeinic pentru aceasta creatura si i-a iesit tare bine, nu e doar un monstru flasc, de genul unei chestii diforme si gretoase dotata cu trei ochi ce la final explodeaza in ceva mazga verde, ci e o creatura, una foarte "posibila" si, mda, frumos desenata/ compusa :D). In fine, plecand de la asa idee normal ca am mers la Prometheus - film legat de Alien si regizat tot de Ridley Scott - dar, vai, ce dezamagire! E prost, plin de greseli de logica, nu e coerent, nu sta in picioare, nu se leaga, apeleaza la clisee din vechile filme si nu te prinde. Pe mine mai mult m-a enervat pentru ca ii puteam demonta scenariul in nenumarate locuri, pacat de realizarea excelenta, pentru ca e bine facut, insa scenariul plin de hibe si faptul ca nu te conduce logic, nu se incheaga... sorry, dar la final ramai cu o tona de semne de intrebare ceea ce nu e normal, chiar daca vor sa il lase "deschis", pentru continuari viitoare. Mda, ma asteptam la mai mult, pacat. Sper sa se redreseze la continuari, dap, in continuare mai vreau "Alien in varianta moderna", insa in ultimul timp parca filmele nu mai sunt ce au fost, in ciuda bugetelor tot mai mari si a posibilitatilor tehnice fabuloase.

La ce efecte speciale sunt acum... se poate face ceva grozav si totusi ies niste bazdaganii comerciale, pline de diverse efecte mai mult sau mai putin gratuite, cu trei nume celebre in film si scenarii proaste. Bleah. Iar continuarile strica tot (vezi Star Wars, Terminator, Transformers sau, ca sa raman in tema, Predator). Nu amintesc de pleiada de filme cu supereroi care ne invadeaza in ultimul timp (asta dupa ce au terminat de demontat mitologia in diverse minunatii de filme) - desi Avengers mi-a placut, m-a impresionat  referinta la Iona si umorul, avea umor si inca unul bun :D - zic doar ca desenele animate sa traiasca, parca alea sunt singurele care au mai ramas biiine facute desi pare ca si ele o mai iau pe langa din cand in cand. Evident, exista si exceptii si mai apar si filme bune, insa rar, prea rar. Si, evident, exista si alte genuri de filme, filme bune, dar eu la cele cu efecte speciale si tehnologie de invidiat ma gandesc acum si imi pare rau pentru ca la ce posibilitati sunt realizarile lasa de dorit.

No comments: