02 October 2008

Being a designer

Candva un profesor imi spunea ca nu esti cu adevarat designer pana cand nu ajungi sa te roada intrebari chinuitoare in cele mai neasteptate momente. El povestea cum, aflat la cinematograf, intr-un moment important al filmului in care ucigasul intrase in casa si victima taman inhatase un cutit din bucatarie el era preocupat mai mult de designul cutitului decat de soarta vitimei...:-). Atunci m-a amuzat foarte tare ideea dar am patit la fel ani buni mai tarziu, la "Al cincilea element" cand mercenarii deghizati in chelneri au scos o arma extraterestra. Wow, au apasat pe un buton, pac, s-a intamplat ceva si eu am ramas holbata la arma aia, agatata intr-un cum/ ce/ de ce/ poate ca/ dar daca...

Cred ca designerul este cel care analizeaza mereu, incearca sa inteleaga, sa descompuna, sa simplifice. E cel care se va opri siderat pe langa un nou device, incercand sa inteleaga ce face, de ce e asa si nu altfel si cum ar putea sa fie imbunatatit. Nu, imi pare rau sa-i dezamagesc pe unii, insa designer nu inseamna sa injuri cat mai colorat si sa faci aluzii sexuale. Inseamna sa te intrige lumea din jurul tau. Functie- forma.

Dar, ca orice meserie, mai are si o componenta amuzanta, acele hachite= defect profesional. La un designer asta inseamna de exemplu capacitatea de a declama cu ochii inchisi dimensiunile unui A4 sau de a deosebi la detaliu daca cineva a virat acel verde in galben sau in albastru... :-). Astfel incat, ieri cand l-am informat pe un Bu tolanit la televizor ca bebelusul este cam de dimensiunea unui ardei gras, am ajuns la urmatoarea scena/ converstie: mmmm, coroborand cu ce ne-a spus si doctorul, asta inseamna cam 14 cm... ok, adica atata- arat eu in aer distanta dintre doua degete... nuuu, zice Bu, aia e doar 10 cm... ok, distantez eu degetele... nuu, asta e 16 cm, mai coboara putin... asa??? mai fac eu niste modificari... da, acum e ok, cam atata e... :D

Mda, sa ne intoarcem la Asterix si Obelix: sunt ticniti designerii astia!!! :-)

8 comments:

Ana said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ana said...

evident bancul, mici, designer. intuneric. altii somn.

Zu said...

Cu scuze pentru indepartarea postului, multumesc de urari si astept sa aflu bancul...

Anonymous said...

in ce domeniu lucrezi? si eu am de-a face cu designul sau mai bine zis cu grafica....

Zu said...

E complicat de explicat fara sa spun prea multe despre mine. Sa zicem graphic design... oare este suficient de lamuritor?

Anonymous said...

corel?

(nu stiu sa ma identific, asa ca ma semnez ca sa stii ca-s aceeasi: Alice

Zu said...

Hi Alice, nice to meet you :-). Corel este primul pe care am lucrat ani buni, insa apoi am ajuns sa folosesc mai mult Illustrator (desi tot mai apelez la Corel pentru cateva lucruri :D). In mare, folosesc destul de multe programe din pachetul Adobe si ceva 3D. Tu?

P.S.: in mod normal ai mai multe optiuni la semnarea unui comentariu, poti incerca acolo (din pacate nici eu nu sunt experta, insa recunosc ca ma ajuta sa stiu daca vorbesc cu aceeasi persoana :-) ).

Anonymous said...

hey, eu sunt clasa a12a si in continua cautare de profesii. poti sa imi dai niste date despre ce facultate ar trebui sa urmez, la ce ar trebui sa ma pregatesc etc. bineinteles, daca ai timp si nu te deranjeaza. ma gasesti la adresa dama_q_camelii@yahoo.com sanatate si un bebe sanatos si frumos iti urez :)