12 September 2008

Movie night

Am incercat again reteta de somn insa, probabil din cauza ca mi-a lipsit partea cu plimbatul doua ore printre canapele, m-am trezit vioaie la 3 (trei!!!) dimineata...

Mda. Asa am zis si eu: wtf???!!! La trei dimineata eram vioaie...

Anyway, am vazut Intrigi parfumate. Teoria spune ca este un film de femei si, desi eu de obicei tind sa nu fiu de acord cu teoriile, mda, cam este un film de femei.

Dar sa ma explic: ce inseamna un film de femei, ma rog??? De ce exista macar aceasta categorie la care se presupune ca barbatii trebuie sa isi rostogoleasca ochii peste cap si sa afiseze mutre de martiri, refuzand sa mearga??? Exista filme de barbati??? Pentru ca atata timp cat eu merg la toate prostiile de filme in care se caftesc cu totii in draci in cea mai pura sfidare a logicii si realitatii si in care explodeaza tot ce poate exploda ignorand total bunul simt, nu vad de ce ar exista filme la care el sa nu mearga. Filmele pentru mine sunt filme: de groaza, siropoase, comedii... sunt bune sau rele, dupa cum iti pica si cu asta basta. Si cand grupul/ cuplul alege un film la are sa mearga, il alege pentru ca majoritatea vrea sa il vada, sau pentru ca unul dintre ei este extrem de convingator si cu asta basta, restul isi asuma ideea... Cam asta e teoria mea.

Asa, bon, de ce este totusi un film de femei? In primul rand pentru ca, interesant, in film nu apare nici un barbat si nici nu te deranjeaza. Apoi pentru ca limbajul, poantele si comportamentul sunt extrem de tipic feminine. Iar apoi pentru ca sala era plina de femei care chicoteau si susoteau (trust me, scary thing, although I'm a woman). Si pentru ca toate aceste femei radeau la unison la poantele pe care in mod special ele le intelegeau (erau si barbati in sala, dar majoritatea se incapatanau sa afiseze figurile de martiri).

Lasand chestiunea femei- barbati deoparte, eu am fost cu Bu, care a ras si el langa mine, nu la fel de mult, pentru ca intr-adevar unele poante sunt exact pe sufletul unei femei... si amandoi am decis ca a fost un film bun. Este un film pe care il recomand- la partea de final chiar mi-au dat lacrimile de atata ras. Nimic profund, pur feminin, o comedioara spumoasa, dinamica si extrem de bine jucata de actrite una si una, un film pe care eu zic ca il poate vedea oricine, cu conditia ca barbatii sa nu cedeze nervos in fata valului de fete/ femei chicotitoare care invadeaza cinematograful si nici sa tina mortis sa se dea barbati martiri in ziua respectiva.

No comments: