12 October 2007

Editorial

Nu lucrez in presa. Nici nu ma pricep. Dar, as I said, mama cumpara toate revistele de pe piata. Asa ca le citesc...

Si ma nedumeresc editorialele. Din ce stiu eu, in editorial se prezinta opinia asupa unui subiect de actualitate. Basic, "exprima punctul de vedere oficial al redactiei intr-o problema actuala si importanta; articol de fond" (conform Dex online). In Capital, Gandul sau in Adevarul, de ex, cam asta este. Insa in reviste...mister: de ce dupa un bla-bla mai mult sau mai putin interesant prezinta cuprinsul (cateva exemple: aici, sau aici)??? Nu pot sa il vad si eu la cuprins, multumesc frumos????

Repet: nu ma pricep, mai mult, chiar nu am ceva personal cu revistele respective, dar zau daca inteleg: la ce bun editorialul? Din punctul meu de vedere, ca cititor, nu al organizarii sau al numarului de pagini necesare la revista...sau al banilor luati sau nu pe editorial...la ce imi foloseste mie editorialul? Ce imi comunica? Pentru ca mie imi pare doar o prezentare cu mai multe cuvinte a cuprinsului. Autorul o ia pe ocolite, vorbeste despre un subiect oarecare... ceva mai mult sau mai putin profund... dupa care se chinuie mort-copt sa faca o legatura inteligenta cu insirarea continutului revistei, o trecere subtila si perfect justificata, un fel de "hei, ce chestie, nu vroiam sa ajung aici, dar daca tot am ajuns hai sa va insir ce am in sacosa"...(facand ca cele la inceput sa sune doar ca un pretext dragutel sa ajunga la cuprins).

Imi pare rau, dar nu inteleg. Si nici nu mai citesc editorialele, multumesc frumos, am cuprinsul tot pe-acolo pe la inceputul revistei.

No comments: