25 September 2007

Business voice

Bro' este un arici uracios. Il cunosc de mult si stiu ce spun. Cand la el tuna, apai trebe' sa tune in toata tara, nu ne jucam aici. Vocea lui te omoara scurt si painless. Cand a inceput sa lucreze pe cont propriu a suferit o schimbare tare confuzanta pentru urechile mele: devenise extrem de politicos si vocea lui parca era incarcata de miere... (mai ales cand avea nevoie de ceva). Suna straniu. Ma suna, vorbea in telefonul meu si mie imi venea sa ma uit in receptor mirata si sa intreb: hei, uuuu, cu mine vorbesti??? Alo! Sunt eu, lasa balta chestiile astea care-mi dau diabet instantaneu!... Din fericrire pana la urma si-a gasit echilibrul si acum nu mai vorbim business-like, ole!

Atunci mi-am dat seama ca oamenii care interactioneaza direct cu clientii au un anumit tip de a vorbi, fraze-standard, o anumita politete-falsa intrata in sange, usor obositoare daca e vorba de o persoana pe care o cunosti bine.

Dar si mai greu e sa te controlezi, sa poti sa "switch back" pe vorbirea normala. Asta incerc sa fac eu :-) acum, dupa ce i-am explicat unei prietene ca "e perfect, atunci revin eu cu un telefon marti si stabilim detaliile" :-) (era vorba sa iesim in oras)...

2 comments:

Anonymous said...

Aaaa, da, cata dreptate ai! Si cum merge cu switching back-ul? Fa un tutorial si posteaza pls :D

Zu said...

So far am devenit uracioasa si monosilabica, pe motiv de boala- sunt racita si nu am chef de nimic :-).