13 August 2014

Draga vecina...

Am multe sa iti spun (si nimic bun), dar o sa incerc sa renunt la cuvinte dure, injuraturi si blesteme antice si sa pastrez esentialul. Am si eu copii, deci ar trebui sa inteleg, insa tocmai pentru ca am copii nu, nu imi e clar de ce ii lasi sa se poarte ca niste salbatici scapati din lant la orice ora din zi si din noapte (cu accent pe orele de somn) cand locuiesti la bloc. Stim cu totii ca se aude, ca traiul acesta in comun in cutiutele de beton e chinuitor si presupune sa impartasesi putin cam mult cu vecinii tai, intelegem si ne asumam asta. Accept ca aud diverse lucruri, da, am si eu copii, stiu ca nu stau locului si sunt energie in stare pura, dar ne si respectam, nu? Ca sa putem locui in armonie incercam sa ne respectam unii pe altii, sa ne purtam cu bun simt, civilizat.

Sa iti lasi copiii sa se dea cu role (?) sau triciclete (?) sau sa impinga niste scaune pe roti (?) - nu, n-am idee ce e inventia aceea diabolica ce-mi harsaie mie creierii - prin toata casa, pe toata lungime holului, fix la orele de somn (am si eu copil si e mic si doarme dupa amiaza), in timp ce urla cat ii tin plamanii, nu, nu e normal. Nici ok, nici civilizat, nici nimic. Iar noaptea nu e nevoie sa se joace jocuri in care tipa si trantesc obiecte, alearga urland prin casa sau muta mobile (da, fix asa se aude), n-am nevoie sa-mi trezeasca mie copiii doar pentru ca ai decis ca ora de culcare a "ingerasilor" tai e miezul noptii. N-am treaba cu metodele tale de parenting cat timp nu imi ingradesc mie viata. N-am treaba cu tocurile tale, discutiile si certurile pe ton ridicat sau televizorul tau daca nu imi incurca mie viata. Doar ca acum asta fac si lipsa asta de bun simt nu e justificata de nimic in opinia mea: traiul la bloc inseamna compromisuri si bun simt si respect, poate ar fi cazul sa iti inveti familia asta.

2 comments:

Anonymous said...

Parca avem vecine rude. Doar ca a mea nu are copii mici, ba chiar locuieste numai cu sotul si el tot o specie de primata altfel nu imi explic de ce tarasc zilnic mobila, de ce taie lemne deasupra capului meu, bat cuie, trantesc obiecte pe jos si se mai si cearta. Si cum spuneam, amandoi sunt adulti , copii nu mai locuiesc cu ei. Am incercat si cu vorba buna si cu injuraturi cat sa auda si nimic nu are efect. Cred ca este ceea ce se cheama efectul de grota. Unii inca mai au traume de pe vremea stramosilor lor care au locuit in grota.

Zu said...

:D teoretic politia e singura salvare, trebuie doar sa ma invat ca asta e dreptul meu