24 January 2014

Doua idei

De ceva vreme doua idei "mari" mi se tot invart prin minte. Le sucesc si le rasucesc, incercand sa duc gandul mai departe:

1. Tot ceea ce invatam in prezent la scoala este pentru a putea face bani mai tarziu. Punct. Scoala nu ne ofera instrumentele necesare pentru a ne trai viata frumos, in armonie, cu bucurie... ci este centrata pe ideea de viata profesionala/ castig financiar. Nu este vorba de calitatea vietii.

2. Nu există doi copii care sa aiba acelasi set de parinti, chiar daca sunt frati. Contextul este diferit pentru fiecare, de la ordinea nasterii si pozitia in cadrul familiei pana la faptul ca noi, parintii, suntem diferiti (impreuna cu primul copil invatam si descoperim lucruri noi si ajungem ca la apoi sa abordam unele situatii altfel).

4 comments:

Diana Cornea said...

E complicat... Scoala prin definitie te ajuta sa atingi un anumit nivel intelectual. Acuma, na, ce faci cu intelectu' asta cam depinde de tine. Da, sunt de acord ca o abordare mai practica a lectiilor tehnice ar duce la o dezvoltare interesanta a (sa zicem) sufletului si a calitatii tale ca personalitate (un profesionalism al profesionistului cu onoare si civilizatie in cap, in gesturi si in vorba). Partea a 2-a sau punctul doi, aham, a... e un ciclu, suntem aceeasi si nu suntem, dar suntem in mod sigur "binecuvantati" cu uitarea, asadar copilul 1 o sa uite ca eram noi parintii altfel inainte de copilul 2 si tot asa. Pentru ei suntem si vom fi la fel, dar ei, cu timpul, ne vor intelege altfel.
Hai te pup ca m-a luat valu' si nu mai tac odata:d
Si dac-am spus prostii sa-mi fie cu iertare...

Anonymous said...

Despre punctul "1" as spune "Nu, nici macar atat". Cu "2" da, sunt de acord, viata noastra intreaga e asa, nu doar relatia copii/parinti.

Zu said...

@Diana: dar de ce doar intelectual? Uman unde crestem? Asta nu mi se pare corect. degeaba invat ecuatii de gradul... x, daca nu stiu sa ma organizez, sa fiu om, sa functionez intr-o comunitate, sa gandesc, sa imi gestionez sentimentele etc.

Zu said...

@Anonymous: eu cumva speram ca cei doi copii ai mei vor avea parte "tot de parintii aia". Corectitudinea mea e usor deranjata de acest lucru si desi imi daus eama acum ca e inevitabil caut solutii sa remediez situatia - e clar ca parcursul lor in viata e influentat si de ordinea aparitiei in familie dar acum ca sunt cu adevarat constienta de asta,
poate pot face ceva, cat de putin.