13 February 2013

Domnuuu' politist...!

Conduc de... peste 10 ani, nici nu mai stiu de cand. Ok, fara sa fiu sofer de distante lungi, asta e Bu, el conduce in vacante, insa merg frecvent cu masina prin bucuresti si am facut si cateva drumuri in afara lui, fara probleme. Si fara amenzi, nici nu imi aduc aminte cand am luat ultima amenda, ams enzatia ca am la activ una singura, acum mii de ani (i.d.B. aka "inainte de Bu" :D) cand conduceam vesela si cam cu prea multa viteza pe coclaurile unui sat de prin Moldova.

Eh, dar duminica... well, duminica... am parcat ilegal. Pe Splai, unde toate masinile parcate (si sunt multe) sunt pactate ilegal. Ok, nu conteaza asta, am incalcat legea, corect si m-am trezit cu un politist langa mine. Buna ziua, buna ziua, ati parcat ilegal, da, pot sa va iau 4 sau cinci puncte, ok zic eu. Dar pot sa va iau dar doua, e ok asa, zice el si se uita cu subanteles la mine, infractoarea cea mare cu ochi albastri si copil dupa ea. Sincer, am o tona de puncte, le am pe toate, poate sa-mi ia cate vrea, zau daca imi pasa, iar de contestat nu contest ca am grestit, insa daca omul e chinuit de "generozitate", fraiera nu sunt sa ma opun, bani de dat oricum n-am, nu are decat sa faca ce vrea el, asa ca ii zic " cum vreti dumneavoastra".  Imi ia permisul, ma intreaba daca am probleme, ii spun ca nu, se duce la masina, ma verifica, evident ca vede ca nu sunt nici pe departe un inamic public, cu 0 amenzi in ultimii ani... revine cu hartia, imi subliniaza ca mi-a dat doua puncte, ma uit albastru la el, ii multumesc, semnez si plec. Sa fie sanatos, cinci puncte, doua puncte... dupa mintea mea creata am incalcat legea, ok, dar la ce istoric curat am putea sa stea locului si sa imi dea doar un avertisment, pana la urma asta e si ideea, sa nu se mai produca infractiuni iar la mine era clar ca sunt un sofer pasnic, ajungea sa ma avertizeze ca asa ceva nu se face si gata. Nu contest insa faptul ca avea tot dreptul sa-mi dea si amenda daca poftea. Insa dupa mine omul a vrut spaga iar eu nu i-am dat, de ce sa ii dau: imi da amenda, platesc si gata.

Luni ma duc la posta sa platesc. Coadaaaa, de sa mori. Cald. Cineva cu multe colete. Altcineva la care totul se misca in ritm de melc obosit. O persoana aproape ca lesina in fata mea, da-i un scauna, da-i apa, da-i zahar, deschideti usa! Ajung si eu la ghiseu: banii pregatiti, hartia in mana. 75 de RON, am doua zile sa ii platesc. Hmmmm... asta e pentru municipiul Bucuresti, intreaba doamna de la ghiseu varata complet in hartoaga mea... Nu stiu, amenda e luata in Bucuresti, asta e tot ce pot sa va spun. Pauza. Scoate un catastif, tasteaza ceva. Domana din spate ofteaza. Postarita mai frunzareste trei foi. Eu mai numar banii. Isi cheama o colega: unde se plateste asta, nu stiu in ce cont sa ii iau banii.... se sfatuiesc. Lumea incepe sa se foiasca. Eu incep sa realizez ca platitul asta de amenda e treaba grea. Doamnele incearca impreuna sa se dumireasca: e alt cod, au ele revelatia, dupa care mi se explica si mie: Nu putem sa va luam banii, ca nu stim in ce cont sa-i viram, cine a completat n-a scris aici nu-stiu-ce si nu stim cum sa facem. Huh? Mergeti dumneavoastra la trezorerie sau laaa... taxe si impozite, vedeti, poate acolo.

A mers Bu a doua zi. Nu e bine, trebuie la sectorul 2. A inceput si el sa tune si fulgere insa concluzia e ca inca mai plimbam hartia... 

Genial, nu? Daca pun mana pe politistul ala zau ca il zgaltai de sa ii mearga fulgii. Imi dai amenda, bine, am gresit, corect, da' invata naibii sa completezi hartiile cum trebuie! Si mai vrei si spaga??? Asta e culmea!!! Sa dai si spaga si sa te plimbi de nebun cu hartia in mana! Pai bine, domnuu' politist, intai invata matale sa completezi actele oficiale, stau eu sa umblu peste tot cu hartia ta!

2 comments:

Arhi said...

orice amenda/hartie oficiala, daca nu e completata corect pana la ultimul punct e nula si neavenita. in loc sa va plimbati ca eroii, mergeti la tribunal, la grefa, o contestati si cam aia e. nici de avocat nu aveti nevoie, desi e recomandabil

Zu said...

Nu stiam, interesanta idee, multumesc. Ma apuc sa studiez problema, din ce am inteles totusi el a completat hartia insa a pus un cod misterios si ala le da batai de cap tuturor, pentru ca nu stiu unde anume sa vireze banii, conform codului...