14 September 2012

Spitalul Regina Maria

Cand eram insarcinata citeam prin cartile scrise de autori straini cum ar trebui sa merg eu intr-un "tur al spitalului" si sa imi fac "un plan de nastere" iar chestia asta ma facea sa ma intreb mereu curioasa "cum ar fi daca..." in timp ce saream cu gratie peste pasajele acestea usor utopice pentru realitatea mea. Nu banuiam ca dupa doua nasteri o sa ajung sa si vizitez un spital, varianta "pe indelete" si relaxata :D si ca mi se va satisface cumva curiozitatea starnita in special de "La ce sa te astepti cand esti insarcinata", carte ce m-a plimbat prin toate saptamanile de sarcina...


Asa ca eu la Regina Maria m-am dus ca un om curios :D, nu pentru a pune intrebari de interes general, sa investighez sau sa fac sondaje - chiar daca am un blog si stiu ca am fost invitata pentru ca lumea ma citeste realitatea este ca nu sunt jurnalist, vizita aceasta a fost o experienta personala (e adevarat insa ca blogul acesta mi-a adus o gramada de oameni si experiente faine pe care probabil ca altfel nu ii/le aveam in viata mea :D). Recunosc faptul ca ma interesa mai tare zona de pediatrie, nu planuiesc un bebe 3, so la partea de maternitate m-am uitat doar in ideea ca verisoara mea urmeaza sa nasca acolo la finalul lunii octombrie... iar spitalul arata foarte bine, desi da, rezerva era comparabila cu rezerva in care am stat la ultima nastere intr-un spital de stat (inca mai visez la patul acela cu telecomanda, grozava inventie!), insa am vazut o cada pentru nasterea in apa si un futurist scaun de travaliu, wow, asa ceva nu mai vazusem. Plus ingeniosul device pentru ilustrarea dilatatiei :D.

Mi se pare foarte util sa vizitezi spitalul in care vei naste (si nu numai, daca se poate), "pe vremea mea" nu se facea asa ceva, inteleg ca acum de exmplu si Filantropia ofera un tur in cadrul cursului de parenting - foarte bine, pentru ca asa capeti termen de comparatie si poti "cere" ce ti se cuvine. Nu am fost in multe spitale, doar prin cele de stat mai mult cu familia mea sau pe la diverse clinici particulare unde am vazut mai mult  salile de asteptare si cate un cabinet... acum inteleg mai multe, stiu mai clar care e ideea si am un alt reper. Nu sunt in masura sa spun daca asta e suficient sau nu, mai ales cum e cu nasterile aici, fiecare isi ia deciziile proprii pe baza a ceea ce conteaza pe lista prioritatilor personale, eu raman la fixul meu cu dreptul de a alege si faptul ca doctorul conteaza enorm.

Si ca sa zic de doctori si sa ajung la pediatrie, oful meu, intamplarea face ca stiu doi medici pediatri buni care lucreaza in Regina Maria, unul dintre ei chiar la Baneasa, asa ca sunt in tema cumva, iar acum am vazut ca si doctorul Jianu e aici - am fost la el cu cel mic pentru inca o opinie legata de al nostru "picior plat valg bilateral"- si am recunoscut nume celebre in zona de maternitate, ca Marinescu sau Radoi. Cum eu am avut norocul ca pana acum sa nu fie nevoie sa imi internez copilul nicaieri, nu stiam decat cum arata un spital de stat, din copilaria mea... si rezerva pentru copii m-a impresionat teribil. E o diferenta fantastica si e cumva punctul meu slab, in care chiar m-a atins, pentru ca atunci cand e vorba de copilul tau, cand acesta e bolnav... vrei ce e mai bun pentru el, ai face orice si ai da orice ca sa ii fie bine, sa il faci sa se simta mai bine prin orice modalitate poti.

Dincolo de toate acestea, ce e cel mai important la Regina Maria este dorinta lor de a aduce toate specialitatile la un loc, de a aduce medici din diverse domenii si de a dota spitalul cu toata aparatura necesara pentru a putea colabora si rezolva cat mai multe tipuri de probleme medicale, ca si dorinta de a scadea cat mai mult cifra saptamanii de sarcina de la care pot efectua nasteri reusite, in incercarea de a infirma legenda ce spune ca "daca sunt complicatii te trimit la stat" - din ce am retinut acum pot prelua nasteri de la 28 de saptamani in sus - iar asta e grozav, spun eu dupa ce m-am si emotionat toata cand am vazut incubatoarele-cele-aducatoare-de-amintiri si mai apoi un bebe mic-mic dormind linistit (hei, si eu am bebe, dar a mea e mare la doua luni, da? :D).

No comments: