06 April 2012

Detalii la postul cu activitatile noastre

Pentru ca Luminita m-a intrebat diverse la postul acesta si imi iesea un comentariu prea lung (incluzand si o reteta de fursecuri), iata aici varianta detaliata, sa am si eu loc sa ma desfasor :D:

1. Reteta de tarta e de aici - eu am folosit mere rase si fructe de padure congelate, ca asta aveam prin casa - a iesit foarte buna, mi-a placut mult si aluatul, sigur mai facem ca a disparut intr-o singura zi toata. Merge bine cu sos de vanilie - eu aveam de la Ikea.

2. Formele sunt de la Ikea si forma-masina e de la Kitchenshop din Afi. E mai scumpa insa e grozava, cel mic o adora si am cumparat-o cu gandul la el, de drag :D.

3.
Castelul ce se vede in zare intr-una dintre poze e cumparat in varianta "blank" si montat, pictat si impodobit de noi cu diverse hartiute autocolante(dreptunghiuri, cerculete colorate etc) intr-un proces de durata care ne-a ocupat mai multe zile (yessss!!!). Marca e Calafant, o firma ce produce diferite obiecte de genul asta, mai mici sau mai mari. Eu l-am luat de la un targ de copii dar am vazut multe masinute mai mici tot marca aceasta prin Diverta si cred ca se vinde si online. Castelul in sine a meritat, intai ca ne-am distrat facandu-l si apoi pentru ca acum il folosim in diverse jocuri pe post de garaj (curtea interioara) sau eu mai stiu ce obiectiv important... Singurul impediment e ca ocupa spatiu si ma mai incurc in el prin casa, grrr.

4. Reteta pentru fursecurile Luna, eh, fursecurile astea au o poveste: sunt facute de strabunica omuletului si lui i-au cazut cu tronc in iarna, cand am fost acolo. Acolo, adica in alt oras, chestie care face dificila realizarea retetei de cea care o si stie, distanta asta fiind si motivul pentru care n-am reusit sa obtin nici reteta. Si copilul a avut o perioada in care imi tot zicea de "luna" in sus si in jos, asa ca a trebuit sa gasesc ceva similar si cat mai simplu de facut. Mare hit au fost, de atunci le facem cu sarg, ca tare ii mai plac si le mai cere. Bref, am luat o reteta si am adaptat-o, o scriu si cum era la baza si ce ajustari am facut eu...

250 g faina, 1 lingurita praf de copt, 125 g zahar (eu pun mai putin, mi se pare ca ies prea dulci asa), 1 plic zahar vanilinat (eu pun esenta ori coaja de lamaie sau portocala, ceva mai mult, sa se simta, ca imi place cum merge aroma asta cu restul), 3 galbenusuri de ou, 200 g unt (nu se topeste pe foc dar sa fie mai moale, ca sa se incorporeze bine), 125 g nuci macinate (in reteta originala erau migdale dar n-am incercat)

Cuptorul se incalzeste la 180. Se amesteca toate ingredientele la un loc (nu e o regula clara, eu amestec ouale cu untul separat si apoi le adaug peste toate prafurile/ solidele puse impreuna) si se framanta cu mixerul cu spiralele de aluat si mai apoi si cu mana daca e nevoie pana cand se omogenizeaza si se poate face o "bila" din el. Chestia cu faina e ca mie prima data mi s-a parut ca nu se omogeniza bine, parca era faramicios in continuare, asa ca datile urmatoare am pus mai putina faina si am mai adaugat dupa cum am simtit nevoia, ca sa obtin consistenta potrivita: usor faramicios, usor uleios, sta adunat in bila (suna mai complicat decat e in realitate :D).

Dupa toata partea asta incepe joaca (desi el ma juta si la amestecat/ turnat) presar putina faina pe blat, iau aluat si il intind cu sucitorul, dupa care taiem forme (omuletul si cu mine) pe care le desprind cel mai usor cu un cutit cu lama subtire. Resturile le adun si iar cu faina, sucitorul, intinsul etc... si tot asa... le insir frumos pe o tava cu hartie de copt pe ea. Semiluna se taie cu o forma cerc sau un pahar. Le las apoi cam 15 min la cuptor (nu mai mult, pana cand incep sa se rumeneasca puuutin, ca se ard repede) si ies bine si la testul cu scobitoarea. Se lasa sa se raceasca, eventual se presara cu zahar pudra (eu am renuntat la partea asta pentru ca nu aduce ceva in plus si-mi mai si umple casa de zahar :D si gata. Din cantitatea asta ies cam doua tavi. Dispar in 1-2 zile, maxim 3 :D.

5. Drumul pana la castel e din scotch de hartie - asa facem o groaza de trasee prin casa, foarte usor de folosit si simplu de scos, fara urme.

6. Degetele le bandajam cu leucoplast de copii (preferabil ceva mai ieftin, ca se duc repede - are multe degete :D), musai sa aiba imprimeuri haioase si de obicei sa fie toate o singura culoare, cand am avut si albastre si rosii nu a fost bine :D. La nevoie apare si trusa de doctor si tot circul aferent, insa de obicei ii place doar sa patruleze cu degetele bandajate si sa se uite incantat la ele.

7. Reteta pentru "nisipul" homemade (asta e pentru Kamelia) e foarte simpla: amesteci in proportie de 7 la 1 faina si ulei (adica la 7 cani de faina, 1 de ulei, de exemplu). Si gata, iese un soi de plastilina-nisip (excelenta si pentru a face forme) :D.

8 comments:

Alex said...

Ma bucur ca v-a placut placinta mea ♥ ♥ ♥ Va pup ,

Camelia said...

Multzu pentru explicatii!!!!

mariamirabela said...

Zu, multumim pentru precizari, eu voiam tare sa stiu din ce este drumul pana la castel ca prea urca el pe fotoliu si banuiam eu ca nu-i din coca, asa cum am crezut initial.

Si multumesc si pentru reteta de fursecuri, poate o incercam si noi.

Zu said...

@Alex: placut, placut :D.

Zu said...

@Kamelia: cu multa placere, eu inca mai am nisip facut, il tin intr-o cutie din plastic si din cand in cand reluam joaca.

Zu said...

@Mariamirabela: la coca nu ma gandisem... mi se pare si cam greu de curatat dupa, cu scotchul de hartie e mult mai simplu de strans si nu lasa urme, ba chiar curata si scamele...

Chiar sunt curioasa daca am scris bine reteta de fursecuri, cu tot cu modificarile mele - sper ca nu am bagat pe toata lumea in ceata.

Luminita said...

multumeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesc, you rule, girl!

Zu said...

@Luminita: :-)) cu multa placere