03 March 2011

ISTA sucks

Compania ISTA se ocupa cu citirea indexului la noi in bloc. Din motive usor incerte anul trecut nu au reusit sa ne citeasca indexul timp de cam 5 luni, motiv pentru care au facut niste estimari carora a trebuit apoi sa le achit o diferenta usturatoare la buzunar cand au ajuns in cele din urma sa-mi citeasca indexul (prin noiembrie...). Este adevarat ca eu am un bilet pe usa prin care rog sa nu se sune la sonerie (pe motiv de bebe in casa), insa in mod miraculos doar ISTA nu reuseste sa ma gaseasca... pe toti ceilalti care bat la usa zau ca ii aud (adica rude, administator, vecin sau plata internetului). Ah, si nici nu lasa bilet sau ceva, macar sa ai habar ca i-ai ratat si cum ii poti contacta.

Trecem peste, asta este, am fost prosti, acum platim... si ajungem la luna curenta, cand, duminica de dimineata, cu tot cu Bu in casa, paf, iar nu i-am auzit. Bai, dar siletiosi mai sunt! De data aceasta, minune: avem un numar de telefon, insa din tot balamucul asta si pe baza discutiilor avute anterior la sediul ISTA am primit si o carte de vizita cu un mail pe care, aflu si eu cu stupoare dupa n ani de repartitoare, se poate trimite indexul pe mail.

Decisa sa nu mai pic la partea cu estimari, de data aceasta zic sa iau masuri. Sun la ISTA pentru sfaturi- nimic. Mai sun - nimic. Trei linii si toate ocupate. Bon, scriu mail, procesand intens cum naiba sa scriu care camera e cu ce index (apelez pana la urma la seria aparatului) si ma rog sa fie bine, adaugand in mail rugamintea sa primesc o confirmare de primire si sa mi se spuna daca e ceva gresit. Riiight... n-am primit nimic, asa far as I knew mail-ul meu putea sa zaca linistit in spam si eu sa fiu din nou bagata la estimarile alea care numai bine nu imi fac.Asta si pentru ca indexul se citeste la noi o singura data pe luna si daca da necazul peste tine si nu esti acasa in intervalul orar precizat... ura si la gara!

Asa ca am retrimis mail-ul si m-am pus din nou pe sunat, de data aceasta cu insistenta.

Si partea cu adevarat enervanta abia aici incepe, cu o doamna care a binevoit sa-mi raspunda in cele din urma la telefon, artagoasa din start. Eu, politicoasa. Ea, vorbea tare, practic tipa la mine - am rugat-o sa vorbeasca mai incet dar desi lucra la Relatii Clienti nu prea era in tema cu ideea: mi-a explicat enervata ca mi se pare mie ca vorbeste tare si ca, oricum, eu vorbesc prea incet. Continuarea a fost o conversatie stupida si enervanta cu o doamna nervoasa, expeditiva si laconica. Sa mai precizez ca tonul meu era amabil, ferm, e adevarat, insa nicidecum enervat sau agresiv ci mai degraba socato-amuzat de cat se agita persoana de la capatul celalalt al firului?

Dincolo de faptul ca cererea mea de a imi spune daca am dat datele corect s-a lovit de un zid isterizat ce m-a informat ca ei nu isi pot asuma corectitudinea datelor mele - tentativele mele amabile de a ii explica doar ca vroiam sa stiu daca precizarea seriei aparatelor este ok sau exista un alt sistem de a scrie datele si ca nu ceream verificarea cifrelor trimise de mine a fost tratata fara pic de bunavointa-... mi s-a mai si explicat ca, oricum, imi fac o favoare acceptand sa trimit indexul pe mail si ca nici sa nu ma gandesc sa ma astept sa dea ei confirmare de primire la mail (probabil ca e un efort considerabil)... tot timpul tratandu-ma ca pe o persoana pusa pe harta, cu pretentii idioate, care ii consuma timpul pretios si de care abia asteapta sa scape, ceea ce a si facut, spunandu-mi scurt "la revedere" si inchizandu-mi telefonul in nas. Dap, mi-a inchis telefonul in nas!

Poate ca asa se rezolva problemele la ISTA si presupun ca doamna in cauza a considerat ca a mai bifat un telefon pe ziua respectiva si ca si-a facut treaba corect, insa o conversatie inceputa pe picior de lupta de catre femeie agresiva de la bun inceput, care nu te lasa sa iti termini propozitiile si te asculta in sictir, fara a face eforturi sa iti inteleaga doleantele si sa te ajute sa le solutionezi... NU inseamna relatii cu clientii.

Iar ISTA sucks pentru ca, sa recapitulam: acasa te cauta doar o zi pe luna, cand poate ca esti in coltul celalalt al orasului. De insistat nu insista sa te gaseasca (sincer, se poate bate in usa aia in asa fel incat sa si auzi, restul lumii reuseste). La telefoane nu raspund si, oricum, teoretic ei nu accepta indexul citit de tine. Daca trimiti cifrele pe mail e ca si cum le expediezi in Groapa Marianelor - nu ai habar daca ajung sau nu, daca ai citit ce trebuie si daca ei inteleg ceva din ce ai scris. Daca suni pentru confirmare/ ajutor/ sfaturi esti catalogat din start ca un client recalcitrant si esti tratat ca atare de catre o persoana angajata, culmea, la relatii cu clientii.

9 comments:

lunna said...

vezi ca se poate trimite indexul si online, pe site-ul lor...

Andreea Demirgian said...

Zu, grija mare cu ISTA, pe mine m-a costat fo 500 de lei anul trecut absenta nemotivata de-acasa in jumatatea de ora in care a trecut angajatul lor sa citeasca tot blocul meu.

Zu said...

Multumesc, am incercat si asta insa, daca am vazut eu bine, trebuie sa faci o cerere de inregistrare si abia apoi sa primesti datele unui cont personal - iar eu am facut asta si de cateva zile nu mi-a scris nimeni inapoi. Tu cum ai facut?

Zu said...

@Ada: si pe mine, 550 RON, in conditiile in care am fost tot anul in CIC, adica acasa :-)).

g.cojocaru said...

ihhh, tare nasol. Astia merita sa le faci reclamatie la OPC... daca nu ma insel sunt obligati cumva sa raspunda sesizarilor si cererilor clientilor intr-un anumit termen...

Ceska777 said...

Hm, aici vin o data pe an si isi anunta vizita din timp cu data si ora la care vin. Citesc ei dar mi-au dat mereu explicatii...Noi am platit diferenta datorata incalzirii in iarna trecuta-grea iarna- o suma astronomica raportata la fosta chiriasa:2.000,-eur!!!

mariamirabela said...

Termenul de raspuns la orice reclamatie este de 30 de zile si raspunsul se da in scris, daca tu ai scris. :) Asa ca, reclama-i!

lore said...

Da' o sesizare la Protectia Consumatorului nu v-ati gandit sa depuneti?
La mama la bloc se depun indexurile astea la administrator, daca nu esti acasa. La voi chiar nu se poate face nimic? Dati-i aluia un leu/ doi in plus pe luna pentru ca se ocupa de asta si tot blocul va migra cu hartiile la usa lui. Sau a femeii de serviciu, a vreunui responsabil de bloc/ scara.
Angajatul firmei ia hartiile si termina treaba in mai putin de juma' de ora. Totusi, parca zisesei ca stai la 8 sau 10 (ultimul etaj). Ce fel de Superman e nenea ala care bate in 35- 40 apartamente si termina de citit in mai putin de un minut pentru fiecare?
Trebuie luata atitudine! Reclami si pe doamna isterica! Da' reclamatie scrisa, semnata de mai multi vecini!
Zic si eu, privind de afara!
La Brasov exista un numar gratuit apelabil in reteaua fixa sau mobila (ceva cu 0800...) unde robotul te pune sa tastezi numarul de abonat (e pe factura, evident) si indexul autocitit. La 3 luni vine un angajat si se face o citire "profesionista", precum si o reglare (ca regularizare suna oribil, parerea mea). O fi greu?

Zu said...

@Gabi: mi-au raspuns, dar in sictir... nu fac prea mari eforturi sa isi trateze normal clientii

@Ceska: la fratele meu acasa (5 minute distanta de mine) au pus din cele cu frecventa radio si le citesc din fata usii, cu un aparat special - nici nu e nevoie sa mai intra in casa, asa ca pe Bro' nu il deranjeaza nimeni. Din pacate eu a trebui sa platesc diferenta intre ce au estimat ei in toate lunile in care eu nu am fost acasa si consumul meu real, dupa ce au citit in cele din urma idexul. Prostia mea ca nu am stiut sa fiu atenta cand vin si lipsa lor de interes intr-o colaborare buna pentru ambele parti.

@Mariamirabela: ah, de acum stau direct pe capul lor. Sunt patita, suflu si in iaurt... :D

@Lore: ziceam mai sus de cum e la Bro': are aparate care se citesc de pe scara blocului, nu mai trebuie deranjati proprietarii... dar uite ca mi-ai dat o idee buna cu indexul la administrator, o sa verific si directia asta, multumesc.