02 February 2011

Reconfiguram?

Piticul doarme din prima zi singur. As in singur in pat, singur in camera, singur la adormit. Si cam de pe la 6 luni a inceput sa doarma si toata noaptea, fara treziri nocturne.Yep, I know, multe mame ma urasc :-). Don't ! :D. Those days are over... Acum se suie in pat si cu manuta aia mica intinsa poruncitor catre podea imi lanseaza un teribil de fem "nani! Mami, nani". Mda, podeaua e prietena mea de multe nopti incoace, pe ea imi petrec timpul ba mai jucand un joc pe telefon, ba numarand oi, stele si ce mai gasesc... pe ea o injur marunt pentru modul in care imi chinuie oasele.

Ma chinui cu podeaua nu doar la culcare, ci mai ales la trezirile nocturne venite nu stiu de unde, din dorinta de a se asigura ca suntem acolo, din mult prea multa energie neconsumata (foarte probabil, ca doar la gradinita a ajuns sa doarma doua-trei ore, in loc de una si jumatate ca inainte), sa fie o tuse rebela, sa fie aerul, sa fie alinierea planetelor... nu stiu. Iau lucrurile asa cum vin, cu calm, daca se poate. Ba chiar am ajuns sa reconfiguram reconfigurarea si eu sa dorm cu piticul in timp ce Bu se mai refugiaza in sufragerie, depasiti fiind de valul evenimentelor si imensa cantitate de nesomn ce ne-a lovit din plin.

Asa ca, in plin prag de doi ani ai piticului noi am reconfigurat totul si am ajuns sa adormim copilul tinandu-ne de mana sau lasandu-l sa stea calare pe noi ori cu lecturi nocturne pe covorul insuficient de moale din dormitorul piticului, avand ca partener tacut crocodilul mare de plus de la Ikea...

9 comments:

Roxana said...

Aoleu, nu ma speria. Ne apropiem de doi ani si noi. SI a mea doarme singura de mica mica, dar de la o vreme uneori seara la culcare apar mici proteste, plansete, rugaminti. Deocamdata dispar repede adormite de somn.
Dar...pe la 2 ani zici?

Mari said...

intr-o lume in care se pare ca toti piticii dorm angelici singurei in patutul lor, printesa mea a pretins patul al mai mare, cu mami din dotare cu tot de la vreo 4luni. asa dormim cap-in-cap sau spate-in-spate, sau servind masa:P la 1an si 9luni!deci sunt anti-exemplul tuturor cartilor:P dar eu vad partea buna a lucrurilor: ma bucur sa ii simt rasuflarea si sa o vad cum toarce ca o pisica, si ma gandesc la ziua cand probabil se va rusina sa fie vazuta cu parintii in curtea scolii:d asa ca eu compensez acum!Succes sa va bucurati de somn bun si odihnitor unde si in ce formula va doriti voi!

mariamirabela said...

Zu: la noi a mers trecerea inapoi in patut, dar am suportat multe bucati nedormite in incercarea de a adormi copila inapoi la ea in patut. Si ne-am dat un termen: am spus ca daca intr-o saptamana, maxim 2 saptamani nu vedem nici o imbunatatire, renuntam la idee si o primim in patul nostru, chiar daca asta inseamna ca Printzul Consort sa se mute pe o canapea de 1 metru lungime. Dar e bine acum, steluta de care am vorbit a facut mare parte din treaba. Nu vrei s-o incercati? O au si pe albastru...

Ceska777 said...

Eu am cumparat in acest scop o altea ce se pliaza si se face taburet: e cam 1,80x60cm. Am ajuns de cateva ori sa sidorm juma de noapte acolo-eram rupta de oboseala. Voi sa nu faceti ca mine!

lore said...

Copilul meu a dormit in patutul lui pana la 2 ani fara 2 saptamani. Ii erupea un canin; era inceput de decembrie, cu ger si zapada. Adunandu-le pe toate, l=am luat in pat cu noi si de aproape doua luni nu mai scapam de el!
Daca-l duc in patut, plange pana varsa! Daca-l iau in pat, nu sunt consecventa! Asa ca-l las pe el sa se dea jos si sa vina intre mami si tati! Daca vreau sa-l iau cu tot cu perna si sa-l mut in patut, se trezeste dupa vreo ora- doua!
Eu zic sa va relaxati: vine vara in curand si o sa scapam de tiranii din pat!

lore said...

la multi ani piticotului!

Zu said...

@Mariamirabela: Poti te rog sa imi dai un link la steluta, sa vad si eu despre ce e vorba? Poate o incerc...

@Ceska: Aha, deci sa raman tare pe pozitii si sa nu ma instalez prea confortabil, nu??? :D Mai ales ca inca nu am renuntat la ideea cu relocarea fiecarui membru al familiei in patul propriu... :-)

@ Lore: m-am convins ca nu exista o reteta universala si fiecare copil creste si are etapele sale proprii, pe care fiecare familie le gestioneaza in stilul propriu. Asa ca incerc sa-mi pastrez calmul si sa vad ce o sa vina, cred ca si tu esti cam tot pe acolo :-). Nu stiu insa ce sa zic de vara, daca o sa fie mai bine...

Multumesc pentru urari :-)

mariamirabela said...

Asta este: http://www.crazytoys.ro/jucarii/Jucarii-pentru-patut-26/Tomy-94/811/Steluta-vise-placute.html

scoopo said...
This comment has been removed by a blog administrator.