27 January 2011

Intoarcerea la job

Mai e putin si cei doi ani de ingrijit copilul se vor termina brusc si, zic eu, cam cinic, pentru ca trebuie sa te prezinti la lucru taman in ziua in care copilul face doi ani. Bittersweet day, careia desi ii inteleg logica birocratica tot am sa ii reprosez gustul amar pe care sigur il lasa in viata fiecarei mame ce trece prin aceasta tranzitie.  Si ma consider norocoasa pentru ca aniversarea piticului pica duminica, asa ca am fentat putin glontul :D.

Oricum, unde lucrez eu lucrurile se fac dupa norme, hartii si legislatie si am descoperit ca am analize de facut, ba chiar si un test psihologic de dat (pe asta l-am mai dat si la angajare si mi-a iesit ca sunt extrem de stabila si echilibrata, ma intreb ce a iesit acum??? :D). Asa am aflat si eu ca stau bine cu glicemia, ca inima mea bate bine si linistita la locul ei si ca trebuie sa-mi schimb ochelarii, ca mi-a crescut dioptria (ba chiar ca daca se punea problema sa o intrebe cineva, doctorita respectiva ma trecea cu cezariana obligatorie la catastif :-)).

Mda, iata cate descopera omul despre sine pentru o banala intoarcere in campul muncii...

16 comments:

Roxana said...

zu, tu ai idee mai e valabila chestia aia ca in primele 6 luni ai dreptul sa lucrezi 6 ore pe zi cu salariu intreg?PArca era ceva de genul asta la un moment dat...

Andreea said...

Of...Eu stiu ca concediul de ingrijire se acorda pana in ziua in care implineste copilul 2 ani, deci te intorci a doua zi.

Zu said...

@Roxana: nu, nu o stiu - stiam ca se aplica daca te intorci mai devreme si ca dupa doi ani e valabila partea cu "nu are voie sa te concedieze timp de 6 luni", dar uite ca m-ai pus pe ganduri: o sa verific.

@Andreea: da, asa auzisem si eu initial, dar toate cele care au fost candva in concediu de doi ani de la mine de la work s-au intors fix de ziua lui si am fost sfatuita sa pun si eu la fel. Bine, nici nu ma afecteaza prea tare, ca tot a doua zi ma duc, aniversarea picand duminica...

Roxana said...

hm..da cred ca ai dreptate.
Mi-e groaza de programu de 8 ore, plus 2 ore pe drum...

Ceska777 said...

Cred ca e greu sa revii in campul muncii dupa "doi ani de vacanta" dar unii s-ar bucura sa aibe unde sa se intoarca. Eu am "stat de plata" pe langa copil deja de trei ani...

g.cojocaru said...

ce rautaciosi ca te-au trimis sa faci analizele inainte! ti-au tulburat "vacanta" . :P
... sper sa nu ai parte de prea multe astfel de mentalitati, dar in schimb sa ai parte de o reintegrare usoara.

mariamirabela said...

Roxana: nici eu nu stiu legea asta, stiu ca si Zu ca se aplica doar daca te intorci mai devreme de 2 ani. Dupa, muncesti la fel ca la inceput, ba chiar mai bine si mai mult, ca ai si un copil de intretinut.

Zu: cum este la gradinita? Ce mai spune Piticot? Tot asa adoarme in masina si-l duci tu pana sus in brate?

Oana said...

acomodare usoara!
din cate stiu eu, era vorba ca pentru mamele care stau 2 ani acasa sa nu mai existe perioada de 6 luni in care nu te pot da afara(nu stiu daca a intrat in vigoare treaba asta, ca e noua) iar ce zice roxana, stiu si eu ca se aplica daca te intorci pana se implinesc cei 2 ani

Zu said...

@Roxana: eu am noroc cu un program mai flexibil, insa oricum e grea intoarcerea dupa doi ani. Nu stiu cum o sa fie, cu programe noi, multe intamplari pierdute in astia doi ani etc.

@Ceska777: Cred ca idealul e ca munca sa fie ceea ce trebuia sa fie initial: un hobby, ceva ce faci nu din obligatie, ci pentru ca nu poti chiar sa nu iti exersezi "talentele". Dar sa o faci in ritmul tau, dupa cheful propriu.

@G.Cojocaru: nu sunt rautaciosi, asa e legea, e o reintoarcere in campul muncii si se fac formele cam ca la angajare.

@Mariamirabela: Da, asa stiam si eu, ca dupa... esti pe cont propriu :D.

Gradinita e bine, am inceput sa-l las si la somn si dupa amiaza cand ma duc sa-l iau nici nu se grabeste sa plecam. Dimineata mai plange, dar nu mereu, vineri chiar a fost super ok. A invatat cuvinte noi :D. In schimb ne chinuie noaptea, nu stiu prea bine de ce... suspectez un inceput de tuse, sau aerul prea uscat... inca n-a avut efect nimic din tot ce am incercat sa schimb.

@Oana: Auzisem si eu de propunerea aceasta, stiam ca e doar la nivel de discutii, dar chiar o sa ma interesez mai exact... Ideea mi se pare o porcarie, oricum, trebuie sa ii dai bietului om sansa sa se reintegreze, totusi a lipsit doi ani... are de recuperat diverse lucruri.

Oana said...

pai cred ca ideea tocmai asta e, daca omul vrea o sansa sa nu mai stea 2 ani acasa

Zu said...

@Oana: eu ma gandesc ca atata timp cat am dreptul legal sa stau doi ani acasa ar trebui sa pot beneficia de el fara sa imi fie afectat locul de munca. Nu cred ca ar trebui sa te puna sa alegi: copilul sau slujba, una nu ar trebui sa o excluda pe alta. Si este firesc sa ai nevoie de o perioada de acomodare, asa cum e absurd sa faci comparatie intre o mama intoarsa de doar una-doua saptamani la lucru si restul angajatilor, e clar ca ea este cea concediata, pentru ca nici nu a apucat sa recupereze, nu are cu ce proiecte recente sa se "mandreasca"... nimic.

Oana said...

ah, si pentru cele care stau un an acasa sau trei (copii cu handicap) nu se aplica treaba asta..putina discriminare doar da'nu mai conteaza..

Zu said...

@Oana: m-ai pierdut, scuze: la ce te referi, ce nu se aplica si cine e discriminat? Nu cunosc bine legislatia dar credeam ca o mama care se intoarce la munca e protejata sase luni indiferent daca intoarcerea are loc dupa un an, doi, sau trei si atunci ce am scris eu anterior e valabil in oricare dintre situatii.

Oana said...

esti protejata 6 luni doar daca stai 1 an sau 3, nu si 2

Zu said...

Aha, m-am prins... chiar ca discriminare. Sorry, piticul da petreceri noaptea si neuronii mei sunt la culcare asa ca noi doua vorbeam aceleasi lucruri dar fiecare pe limba ei :D. Ce porcarie! Dar legea asta chiar e valabila, sau e doar la nivel de discutii? Ca eu auzisem de o propunere in acest sens, nu stiu sa fie si finalizata.

Oana said...

da, doar o propunere din cate stiu si eu, poate nu se concretizeaza:)