25 January 2011

Cele mai proaste briose

S-a infipt pofticios sa guste din cratita plina, desi il avertizasem ca e proasta - dar tot nu ma asteptam la o asemenea strambatura: e extrem de proasta, a zis Bro', cu care am o relatie de onestitate dusa pana la extrem... Stiam. Era una dintre datile cand gatisem ceva cu adevarat ingrozitor. Mancarea se face cu drag si suflet, atunci iese gustoasa si se leaga toate, iar in ziua aceea nu imi avusesem sufletul in matca.

Imaginea lui Bro' surprins de "chestia" pe care o gatisem este o amintire mai veche ce mi-a revenit brusc in minte ieri, cand am recidivat: am facut cele mai groaznice briose posibile. Aceasta pentru ca, din pacate, cuptorul meu cel nou si cu mine nu suntem inca pe aceeasi lungime de unda. Proaspat montat in weekend (da, am dat petrecere de fericire, ca finally s-a intamplat), minunea tehnica mi-a adus zestre la casa noua cam zece gauri pe traseul hol-bucatarie si un manual de utilizare din care am dedus eu ca briosele necesita o anumita combinatie de butoane smechere. Gresit.

In loc sa iasa asta (prima mea transa de briose, imbunatatita ulterior, but still, pufoasa, aromata si gustoasa!)


 A iesit asta (briose crocante???, mici, negricioase, crapate si deloc pufoase):


Prea trista nu am fost, ci mai mult socata de produsul final. Proiectul meu era oricum sa fac briose ca sa am cu ce sa ma joc impreuna cu cel mic, sa pregatim tava impreuna, sa le punem la cuptor si apoi sa le decoram cu diverse culori si forme. E clar ca trebuie neaparat sa am o "discutie" serioasa cu al meu cuptor, lucrurile nu pot sa ramana asa, insa de data aceasta scopul a fost indeplinit: ne-am distrat pe cinste tot decorand si mazgalind :-).

Iar briosele cele oribile? Trei sferturi din ele au fost mancate de Bu (???), langa un pahar cu lapte.

6 comments:

Totosh said...

Hi hi ... ii dai tu de cap pana la urma cuporului buclucas :)oricum practice makes perfect. Pana una alta iti recomand o reteta de briose care mi-a facut mie cu ochiul dar n-am cum sa o incerc :(

http://chez.mazilique.ro/2009/12/chocolate-whisky-muffins.html

mie imi suna delicios asa ca o sa te astept pe tine cu nerabdare sa faci un post cu si despre ele :p

lore said...

Nu stiu cat de rele au fost, dar macar au fost aspectuoase si fotogenice!
Data viitoare vor fi minunate, sunt convinsa si toate bucatele iesite din cuptor vor face vecinii sa saliveze!

Radda said...

Chiar daca tu spui ca sunt cele mai proaste, macar sunt decorate frumos; in plus vad niste degetele mici si delicioase, de pufulete, pe acolo, care cred ca te-au ajutat cu entuziasm :)

Zu said...

@Totosh: Oooo, buna reteta, musai sa o incerce mama piticului, pentru rasfat propiu si personal :-)

@Lore: Ah, sunt fotogenice? Mie mi se par jalnice, saracele - oricum, la mare distanta fata de asteptarile mele. Urmatoarea chestiune de testat o sa fie o tarta cu ciuperci, sper din tot sufletul sa-mi iasa...

@Radda: da, decorul le mai salveaza, ca la gust, pfff, bolovanei crocanti, nu alta... Manutele pufoase s-au varat peste tot in procesul de creatie, parca au o viata proprie: sunt nerabdatoare si curioase!

mariamirabela said...

Zu: ok, aratau urat, dar erau bune la gust? Si apoi nici nu aratau asa urat, decoratiunile alea colorate le faceau sa arate cumva, sarbatoresc.

Zu said...

@Mariamirabela: Mie nu mi-au placut: erau crocante, cine a mai pomenit briose crocante??? Dar ai dreptate, aratau bine pentru o prima tentativa de decorare, cu materiale putine, ca am zis sa nu investesc masiv in chestii de decorat, intai sa vad daca ii place piticului...