31 August 2010

Picior plat valg bilateral

Asta e diagnosticul piticotului dupa o plimbare la ortoped. M-am tot uitat la cum calca: prea spre interior, asa ca am zis sa fac niste investigatii. Din ce am inteles este predispus la platfus, in ideea ca piciorul este inca in formare si nu se poate vorbi clar de platfus decat inspre 3 ani. Si cum Bu are platfus, here we go, copilul ia tot ce gaseste pe la parinti :P (ar trebui sa-i fac o lista, ce sa ia si de ce sa se tina departe, ca nu-i nevoie chiar toate, mama :D).

Concluzia: mers descult pe teren accidentat (nu in casa, afara, la mare, pe iarba, unde gasesc) si incaltari cu glezna si sustinator plantar. In casa sa stea incaltat. Control again peste un an. Doi medici mi-au recomandat Ortopedia, firma de incaltaminte mai degraba ergonomica decat ortopedica, foarte bine facuta si cu modele variate si frumoase.

De altfel primele incaltari ale lui bebel cand a inceput sa mearga au si fost de la Ortopedia, firma care imi place foarte mult, eu avand fixul unei perechi bune de pantofi (in special cand se formeaza piciorul). Ulterior i-am luat de la alte firme, avand grija ce model si ce materiale sunt, dar gandindu-ma ca e vara si sa-i pun ceva mai lejer in picioare. Partea negativa e ca Ortopedia, desi ma declar fan, au pret fix la pantofi: 175 RON si nu fac reduceri, ca se vand oricum ca painea calda :-)) asa ca o sa cheltuiesc ceva pe viitor... Iar de lasat descult l-am tot lasat cand am putut, inclusiv prin casa toata vara, ca doar e cald... dar uite ca nu suspectam nimic pe atunci, e clar ca omuletul e predispus genetic la chestiunea data.

Deh, nu e un capat de tara, dar cat pot sa fac ceva, am sa fac. Si om vedea ce iese, oricum, asta sa ne fie problema :-)...

P.S. Am fost sa-i iau piticotului incaltari si i-am luat doua perechi (una mai pentru toamna). Vorbind cu Bu la telefon dupa aceea i-am spus: azi am cheltuit aproape patru milioane pe pantofi! Jur ca l-am auzit pe Bu cum s-a inecat... :-)).

13 comments:

Mihai said...

"azi am cheltuit 4 milioane pe pantofi! si culmea, nu pentru mine!" :) .

g.cojocaru said...

Maria a fost diagnosticata la nastere cu talus valg bilateral, in primele 2 saptamani, cu masajul pe care i l-am facut dreptul si-a revenit aproape complet, iar acum si stangul mai are putin... :) Noi am fost instruiti de ortoped sa ii masam talpile insistand pe zonele care ar fi trebuit sa se curbeze, ajutand-o astfel sa nu ajunga la platfus... de aasta am scapat. Are niste scobituri mititica... mai avem hopul cu stangul... dar la noi totul s-a axat pe masaj. E adevarat ca ni s-a spus ca acesta are efecte maxime pana incepe pitica sa mearga... dar stiu 2 cazuri de copilasi care si-au revenit cu masaje si incaltaminte ortopedica ( getutele erau facute pe comanda)
Voua nu v-au recomandat masaj?

Oricum, sunt sigura ca va trece... iar banutii dati pe incaltamine sunt o investitie de care nu trebuie sa va para rau...
Poti te rog sa imi spui de unde anume se cumpara acele ghetute? ... ne indreptam si noi cu pasi mici dar siguri spre prima pereche de ghetute de mers, si ma intereseaza ceva special conceput pentru piciorusele cu probleme.
Pupam si va tinem pumnii sa depasiti cu bine etapa aceasta.

Radda said...

Imi place ca desi banuiesc ca te deranjeaza, ca pe orice mama, sa afli un lucru neplacut, fie el oricat de mic, legat de sanatatea copilului, reusesti sa-ti pastrezi simtul umorului. Am ras singura in fata comp, cand am citit ultima fraza. Sper ca avand controlul incaltarilor si eventual masaj, sport, piticotul sa nu mai aiba probleme in anii ce vor veni!

Zu said...

@Mihai: of, cata dreptate ai :-))) - asta aduce un punct in plus pentru mine. Oricum, adevarul este ca mai usor cheltui pentru el decat pentru mine: iata ca la mine poate ma gandesc de doua ori insa la copil ajung foarte usor la concluzia ca e "musai" sa aiba si jucaria aia.

@G.Cojocaru: la piticot nu s-a vazut cand era mic, asa ca nu ne-am pus problema. Masaj da: chiar cu un sucitor sau ceva similar, dar totusi cred ca incaltamintea e baza, din cauza ca este elementul prezent pe tot parcursul zilei dintre toate. Eu recomand cu caldura marca Ortopedia, au un site execrabil insa pantofii arata foarte bine, multe modele chiar frumoase (alegi greu unul singur) si foarte bine finisate. Magazine sunt doua in Bucuresti: unul la Unirea si unul in Obor. Il recomand pe cel de la Obor, in Unirea se vand mai repede produsele, asa ca mie mi se pare ca mai mereu au mai putine - dar e adevarat ca si stau destul de aproape de acesta asa ca imi si e la indemana. Daca te confuzeaza magazinul Obor si totusi vrei sa te aventurezi, daca te ajuta ne putem intalni si iti pot arata unde e - dupa cum spuneam, stau in zona :-).

@Radda: multumesc :-). Daca ma iau prea inserios o iau razna :D. Am zis ca o luam pas cu pas si om vedea unde ajungem, pana la urma chiar nu e un capat de tara. Sper insa sa treaca, eu am sa fac tot ce pot pentru asta.

g.cojocaru said...

multumesc frumos! ... daca nu deranjez prea tare voi apela la ajutorul tau, insa putin mai tarziu... inca astept sa vad cat creste piciorusul... ma gandeam sa ii iau 2-3 perechi sa ne ajunga pana in primavara, dar nush exact ce numere sa iau, si cam cum evolueaza piciorusele piticoatei. Deocamdata avem 2 perechi... care sper sa ne tina pana prin octombrie.

Pot sa apelez atunci la tine?
Multumesc frumos.

Andreea said...

La Ortopedia au reduceri ocazional, noi am luat in februarie cu 20% mai ieftin. O sa fie bine:)

Zu said...

@g.cojocaru: Da, sigur ca da :-). Eu tocmai am fost azi si mi-au spus ca probabil vor primi marfa pentru iarna pe la sfarsitul lui septembrie.

@Andreea: mi-ai dat o idee si cum intamplator tocmai am trecut azi pe acolo, i-am intrebat mai in detaliu despre reduceri. Mi-au spus ca Ortopedia nu face reduceri in general dar ca au avut in februarie (ce ziceai si tu) si ca au fost si ei surprinsi de ea. Acum eu cred ca poate cu criza asta :D... oricum, se leaga ca idee, ca toamna nu fac reduceri la incaltamintea de vara pentru ca lumea o cumpara oricum, de purtat in casa peste iarna, pe post de papuci, insa primavara chiar au nevoie sa scape de stocul de peste iarna, ca doar vara nu se cumpara. Asa ca astept sa vad ce fac anul viitor in primavara, sa profit :-).

mariamirabela said...

Zu: ei, ce am citit, ati intrat si voi in tagma asta cu talus valgus, fir-ar sa fie. Imi pare rau sa aud asta, dar este tratabil si recuperabil foarte repede. Uite, la noi a durat vreo 3 luni si am prestat doar masaj ca fetita nu mergea la vremea aceea.

I-ai luat de toamna de la Ortopedia? Cate perechi aveti de toamna, ca eu incerc sa-mi dau seama de cate perechi as avea nevoie, mai ales acum ca a inceput sa mearga. Vara asta nu am avut foarte multe de schimb, dar nici nu mergea, asa ca ma gandesc ca toamna daca ploua, daca este rece, as avea nevoie de 2 perechi, cel putin. Tu ce zici?

Zu said...

@Mariamirabela: da, ma necajeste faptul ca are o calcatura foarte spre interior, tare ma tem ca am gresit cand i-am pus in vara pantofiorii aceia de la Naturino fara glezna... nu am stiut si iata, el era si predispus. Nah, nu stiam ca platfusul este ereditar... Acum Ortopedia scrie pe fruntea mea :D.

Dupa logica mea teoretic ar trebui o pereche de ploaie (am niste ghetute de piele), una de "mai cald" (eu am genul acela de sandaluta inchisa in fata si cu orificii laterale, cum are si Degetica) si una pe post de papuci de purtat in casa. Cu onor dumneavoastra, eu am renuntat la ultima si am doar doua perechi (de ploaie si de soare) si in casa sta tot cu sandalutele pe care le curat frumos pe talpa cu spirt... iar probabil ca la iarna voi avea cizme si da, sandalute de purtat in casa.

Spre norocul meu, ceea ce i-am cumparat atunci de la Naturino sunt bune, au glezna si au si suport plantar, asa ca raman valabile. Insa in casa prefer sa stea numai in Ortopedia, ca mi se pare mie ca atunci e piciorul cel mai solicitat (merge mult... pe afara mai sta pe tricicleta etc).

Andreea Badran said...
This comment has been removed by the author.
Andreea Badran said...

Si fetita sora-mii a avut tal-val si s-a rezolvat tot prin masaj. Zilnic! Timp de aproape 1 an. Acum e ok si calca bine.
Cat priveste Ortopedia, ma gandesc ca poate mai au reduceri pe la targuri... Se uziteaza chestia asta, nu vad de ce ei ar face opinie separata. Desi, la cat vand, nu m-ar mira. Oricum, trebuie urmarit.
Va pupam si va asteptam in parc in zilele urmatoare, cat mai e inca vreme frumoasa. Poate reusim sa ne intersectam pana la urma.

mariamirabela said...

Zu: pai cat de mult i-ai pus pantofiorii aia de la Naturino? Ca mie mi s-a parut ca i-a purtat doar de cateva ori, dar ce-i drept, eu nu ies zilnic in parc cu voi.

Nu crezi ca pantofiorii aia cu boticul acoperit si cu gaurele laterale sunt prea "subtiri" pentru toamna, fie ea si cu soare? Noi am fost acum in Brasov unde a fost frig-frig si Degetzica a avut exact pantofiorii astia. Desi i-am pus sosete groase si ii si inveleam piciorusele cu paturica, ele ii erau intotdeauna reci. Asa ca ma gandesc ca trebuie totusi acoperiti integral.

Zu said...

@Andreea Badran: aha, deci v-ati intors! Saptamana viitoare musai sa ne vedem, pana cand nu mai pleaca una dintre noi pe coclauri :D.

Eu i-am luat de la Ortopedia pentru ca vroiam sa fiu sigura ca e incaltat ok, dar daca prind reduceri, ceva, sigur ii mai cumpar ceva numere mai mari, ca tot o sa ajunga la ele pana la urma :-). Iar masaj ii fac in fiecare zi (rade de se prapadeste, ca il gadila), asa ca am sperante ca o sa fie ok, mai ales cu ce mi-ati mai spus si voi aici, inteleg ca se remediaza totusi. Oricum, dupa cum ziceam, asta sa fie "marea" noastra problema...

@Mariamirabela: Nu stiu sa zic sigur ca sunt de vina incaltarile Naturino, dar e singura chestie la care ma pot gandi: ca le-a purtat aproape zilnic, plus ca in casa il lasam descult.

Genul de pantof-sanda de care zici e cel mai bun pentru vara si sa fiu cinstita eu am crezut ca si septembrie o sa fie mai calduror, dar sunt zile in care merge cu ele si un ciorap, e ok, iar daca nu, le poarta in casa iar afara ia ghetutele care nu sunt captusite sau ceva, sunt moi si bune, luate special pentru perioada aceasta din an (cred ca nu sunt bune de iarna).