23 February 2010

Nedumerire

Am momente in care nu inteleg prea bine de ce cei din jur se poarta altfel, cel putin in conformitate cu regulile mele de politete si nu pot decat sa deduc scurt ca s-au schimbat normele si eu nu am fost pe faza... La ce ma refer?

- daca trimit un e-mail, cred ca e corect un raspuns intr-o saptamana maxim. Daca persoana respectiva nu reuseste sa raspunda, lucru de inteles- poate e ocupata, atunci ori cand imi scrie isi cere scuze pentru intarziere (si la urmatorul e-mail nu repeta figura), ori trimite rapid un mail in care spune ca a primit si va raspunde cand va avea timp, acum fiind o perioada aglomerata... ori imi spune ca asta e ritmul ei de viata si isi cere scuze si pentru viitoarele evenimente similare :D

- daca cineva imi e dator cu un raspuns, again, il astept. Mai ales conform raportului: cel care are nevoie/ e dator/ vinde ceva etc este cel care suna. Si se subantelege ca o sa o faca la scurt timp de la momentul stabilit.

- daca trebuie sa ii scriu cuiva o chestie mai dura, uneori incerc sa fiu amabila si politicoasa si ori "diluez" putin raspunsul, ori dau un exemplu personal de situatie similara... in incerarea de a nu da prea tare in persoana respectiva... doar ca, mai nou, de multe ori cei care citesc nu numai ca nu inteleg gestul amabil, ci il iau de bun si ca pe o justificare a situatiei in care se afla si mai si toarna si ei ceva pe deasupra, o lovitura suplimentara, ceva...

Nu sunt nervoasa, pur si simplu nu inteleg chestiile astea... Nu ca tin eu mortis la ele, insa devin deranjante de la un punct incolo... ma simt de parca eu sunt din alt film...

5 comments:

Ceska777 said...

Da, filmul tau se cheama "bun simt" al lor e un no name de nesimtire.... incearca sa ramai tu asa cum esti si pe ei lasa-i...
Am incetat sa cred de la o vreme ca pot schimba lumea. Mi se pare de ajuns daca o sa pot sa-mi cresc copilul bine si sa ii ofer totusi o platosa pentru a supravietui si el lumii in care creste.

Lala said...

Si eu am aceleasi asteptari .
Dei consider ca e vorba tot de bun simt.

Insa referitor strict la e-mail sa stii ca eu am cazut in culpa de a nu raspunde cand trebuia dintr-un motiv ce nu tinea strict de mine : mesajele erau considerate de casuta de mail ca spam si imi intrau direct la cos de unde se stergea automat. A
sta era setarea casutei mele de mail, inca este.
Asa ca m-am invatat minte si cand nu primesc raspuns inainte de a ma enerva incerc sa intreb destinatarul daca chiar a primit mesajul.

Unknown said...

Eeeii, da si nu. Tine de bun-simt, asta clar. Dar, sincera sa fiu, fie ca eram in postura de vanzator sau in cea de cumparator, am avut cateva derapaje de-a lungul timpului. Ori cu mesaje intrate in spam, ori cu mesaje pe care am uitat sa le marchez "unread" si apoi m-am luat cu altele si am uitat sa raspund la ele... Acum, as da si eu cu parul si m-ar deranja de la un anumit punct incolo, dar asta ar insemna ca eu-s far' de pata. Ceea ce nu e adevarat. :))

Zu said...

Aaaa, nu, a nu se considera ca eu nu gresesc, pentru ca gresesc din plin si ma tooot scuz... :-)))doar ca in ultimul timp mi se tot intampla cele de mai sus de la tot mai multe persoane, nu e un caz singular... si majoritatea e teribil de nonsalanta pe subiect- inteleg exceptiile, insa incep sa cred ca pur si simplu s-a schimbat atitudinea fata de aceste situatii si nu m-am prins eu.:D

Da, chestiunea cu spamul am patit-o si eu si e adevarat ca de obicei scriu sa intreb sau sa avertizez ca e un mail pe drum... :D

Unknown said...

Mda, exista multa nesimtire dar uneori nu este vorba decat de lipsa de atentie. Asa ca nu mai pune atat la inima, e drept chestii din astea te pot tine in loc.