01 September 2009

Omida mancacioasa


Imi plac cartile, casele cu biblioteca mare si oamenii care citesc. Si imi doresc enorm ca piticot sa iubeasca si el lectura. Pentru ca eu am crescut inconjurata de carti, citeam noaptea sub patura la lumina lanternei (ca ma punea tata sa mai si dorm) sau chiuleam de la scoala ca sa aflu cum se termina cartea... :D...

Asa ca atunci cand editura Cartea Copiilor mi-a propus o carte pentru bebe, m-am entuziasmat. Da, stiu ca e mic, insa eu sunt de parere ca e bine sa se obisnuiasca mai intai cu prezenta cartilor in preajma (de aceea reusesc inca sa stau calma pe canapea in timp ce odrasla imi studiaza cu sarg biblioteca greu adunata:-)). Cred ca trebuie sa ii devina niste obiecte familiare, sa faca parte din cotidianul lui, de aceea mai intai i-am luat niste carticele textile, fosnitoare, pe care le-a iubit enorm pana cand au aparut carticelele din plastic, din cele care merg la baie, wow, e topit dupa alea: le fosneste, rasfoieste si baga in gura cu mult sarg...

Acum am trecut la pasul urmator: carte de carton, groasa (=relativ indestructibila :-)), mica, usor de manipulat pentru bebe, viu colorata. Alegerea mea a fost Omida mancacioasa, pentru ca are toate cele de mai sus si in plus este si interesant facuta. Paginile din centru sunt tare bune pentru studiat (acum) si invatat numerele si fructele (mai tarziu). Am si citit despre Eric Carle si am fost si mai incantata de idee.

Si i-am dat cartea lui bebe... wow, fascinatie. Am zis intai sa i-o arat de la distanta,, rasfoind eu paginile, dar omuletul intindea mainile dupa ea, disperat asa ca i-am dat-o in brate. Evident ca a bagat-o in gura :-)), nici nu ma asteptam la altceva, e metoda lui de cunoastere. Ok, nu am avut curaj sa il las singur cu ea, asa cum nu il las singur in pat cu jucarii cu parti tari, nu stiu ce idee ii mai trece prin cap si cum poate reusi sa se raneasca... insa si acum, daca vreau sa-i distrag atentia de la ceva, sau doar sa il determin sa se "tarasca" inspre mine, pun cartea deschisa pe jos si gata, magie:-))... Tot o mai baga in gura, normal, insa sunt uimita de dexteritatea crescanda cu care reuseste sa rasfoiasca paginile din interior...

7 comments:

Monica said...

na ca am dat si eu comanda...oare sunt nebuna ca eu de fro juma de an m-am apucat sa incropesc o biblioteca speciala pentru copii...in situatia in care nu am inca?
:d

nah, m-am gandit ca o sa prinda bine acolo
mersi pentru pont.pupici

Ceska777 said...

Aaaaa, vroiam sa intreb si ieri ca am cam pierdut evidenta: cate luni are kid-ul?

Zu said...

Eu cu cartile am un fix :-), recunosc... si so far vad ca ma mosteneste si odrasla :-))

Iar bebe are aproape 7 luni (pe 6 le implineste) si azi am mai vazut un dinte care sta sa iasa, eeee.

Monica said...

deci nu-s nebuna si nici singura in initiativa mea:P

p.s.: eu de ce nu-ti pot vedea ultimul post? apare la fete pe blogroll ceva gen "ce mai e nou" dar eu nu vad si pace :(((

aaaa, tocmai acum cand ti-ai intrat din nou in paine:D (p.s. te citesc de prin martie:D )

Mon

Zu said...

:D ma bucur sa aflu ca ma citesti- feels good. Cred ca vorbesti de postul pe care l-am inceput dar din cauza de bebe agitat cred ca am sa il termin mai incolo... la un moment dat i-am dat publish din greseala :-(

adra_bell said...

Foarte potrivita carte pentru un copil, cu toate gaurelele alea in care se pot baga degetelele. Doar ca fii-mea e altfel decat restul lumii si ei nu ii plac cartile astea ale lui Eric Carle. Dar, vorba ta, poate mai tarziu....

Zu said...

:-)) legat de bagatul degetelor in gauri, pfff, taman a facut ieri o boacana... uite, am sa scriu despre asta, sa citeasca si el cand o sa fie mare :D...

Cu cartile noi inca testam diverse pe bebe- o sa vedem mai tarziu ce il atrage cu adevarat. Eu ma bucur sa ii placa, :D pe moment mai mult ma bucur eu de ele- avem o colectie mica si eu una chiar le-am si citit pe toate, moarta de curiozitate :-))...