11 November 2008

Prezenta la raft

Publicitatea este mirobolanta. Strategia, de mare efect. Dar totul este in zadar daca produsul NU este la raft. Distributia este buturuga mica ce rastoarna carul mare. Si in mod surprinzator inca mai intalnesc diverse companii care insista in eroare.

Bon, ai bannere cat casa, spot tv si prezenta in toate revistele, chestii pentru care ai platit bani buni, bani pe care ii astepti sa se si intoarca inapoi prin vanzarea produsului si da, ai si reusit sa convingi consumatorul sa te caute la raft- nu ti se pare ca lipseste ceva??? Exact... produsul... produsul, zau asa!!!!

E banal, e obositor si enervant. Ai probleme cu distributia? Rezolva-le, si inca repede pentru ca altfel degeaba faci ditamai campania (si ma refer aici in special la campaniile de lansare pentru produse noi)!!!

Ok, sunt convinsa, vreau sa cumpar iaurtul cu nuci de la Napolact. Sa fie sanatos, l-am gasit in magazine doar de vreo doua ori si zau ca nu intentionez sa-mi dedic timpul cautarii unui iaurt... Iar detergent, pfff, pana acum cumparam de trei ori noul Dero limoncello di sicilia si bergamote dar daca nu a fost la raft, well, eu aveam nevoie de detergent asa ca am dat banii pe alt produs.

Sunt convinsa de publicitate? Da. Am vrut sa-l cumpar? Da. L-am cumparat? Nu. Nasol, asta se numeste inecare la mal si nu, principalul scop al intregii tarasenii (=campanii) NU a fost atins.

Elementary, my dear Watson...

Si legat de distributie: de ce imi limiteaza mie supermarketurile accesul la unele branduri care imi plac? Ma enerveaza la culme: la Mega nu gasesc Milli si Zewa, trebuie sa ma duc la celalalt supermarket din zona dupa ele, dar ce chestie, acolo nu au Aldis si nu-mai-stiu-ce cascaval.

5 comments:

ana said...

la mega al meu din titulescu nu prea au zuzu:(
si ma enerveaza, tot asa, tre sa ma duc cine stie unde...

Maria Coman said...

lol. mie imi plac painea de la kaufland si iaurtul zuzu. care nu e la kaufland.

Zu said...

Mega in special are o politica tare ciudata legata de unele branduri. Si una de dezvoltare la fel de intriganta: tocmai au cumparat La Fourmi- astept sa vad ce iese din asta (deja imi pare ca magazinele lor ajung sa se canibalizeze intre ele).

Eu deja imi impart cumparaturile pe zile: in functie de ce gen de produse imi lipseste mai tare aleg la care dintre magazine ma duc. Am ajuns la paradoxul ca nu gasesti intr-un magazin universal (principiul de baza al unui supermarket) chiar tot ce iti doresti.

Maria Coman said...

mda, pai si eu fac cam la fel. nu e paine- hai la kaufland, nu e iaurt hai la carrefour. si uite asa imi petrec timpul liber patruland prin hipermarket-uri

Zu said...

:-)) cred ca am gasit o nisa de piata...

There was an error in this gadget