03 April 2007

Lecturi diverse



Istoria iubirii (citita in weekend).

Dilema veche, la modul general, numarul 161- despre "jmekeri si fraieri", in special.

Un post cu exemple de "romgleza de specialitate" :-)- autor Dan Petre.

...Si un altul despre filmul 300- autor Sorana Savu. Da, am vazut filmul si da, ma pregatisem sa-mi dau si eu cu parerea dar acest post este atat de bine scris ca mai bine ma abtin desi nu, nu sunt de acord cu tot ce scrie acolo, dar m-a facut sa ma gandesc de doua ori inainte sa vorbesc. Filmul nu ramane in galeria favoritelor mele: cred ca sunt usor cam multe exagerari (in special conceptul de glorie si imaginea persanilor) si mai cred ca unele cadre seamana cu Gladiatorul- putin, extrem de putin, e adevarat, dar totusi suficient de mult cat sa deranjeze... insa merita cu varf si indesat pentru acele cateva scene de lupta filmate cumva trunchiat- impecabil compuse cromatic... cu mantiile alea stacojii ca principala pata de culoare si miscarile de balet eficient... mi-au placut extrem de mult.

Aparitia Utopic in FHM.

Ultimul Overheard in Bucharest, care m-a facut sa rad de dimineata.

A! Si sa nu uitam controversatul post (vezi comentariile) de aici, privitor la dezvaluirea identitatii pe blog. Pffff... eu care inca mai incerc sa-mi depasesc paranoia privind incalcarea intimitatii personale, ce sa mai zic (check this out)??? Serios vorbind, eu nu am spus de blogul meu decat unei singure persoane care ma cunoaste in realitate, tocmai ca sa ma pot exprima cat mai liber posibibil. Pentru ca, da, altfel ar aparea autocenzuri, in permanenta ar trebui sa ma gandesc in cine lovesc daca spun asta, sau aia, sau stai asa ca "gigel" (:-) am preluat si eu personajul) nu cunoaste aceasta latura a mea etc etc...
Si mai cred si in chestia cu spatiul personal- cat de aproape lasi un om de tine, in care well, exista zona publica (peste 3.5 m), zona sociala (123-350 cm), zona personala (46-122 cm) si zona intima (0-45 cm). Pe net e mai greu sa-ti definesti aceste zone, neexistand distante fizice si, din ce am vazut eu, fiecare o face in felul sau: in mare unii isi dau identitatea dar nu scriu despre cum s-au certat cu nevasta si cat de mult isi urasc jobul iar altii nu isi dau identitatea dar dau mai multe detalii din viata personala. Sigur ca exista si exceptii, insa vorbim de majoritate aici. Iar eu cred ca "dreptul de a sta la 30 de cm de cineva" (metaforic vorbind) se castiga in timp, altfel cum mai faci diferenta intre prietenii adevarati si restul lumii??? Am o problema similara si cu folosirea cuvintelor gen "iubita" si "te pup" oriunde si oricand (vezi aici).

Update: intre timp am citit si acest post si m-am distrat de minune: Romerican a ajuns in Rahova unde "you get the pungas for free!" :-)).

2 comments:

Anonymous said...

da! metafora cu spatiul personal rezuma exact ce am vrut sa zic. asa ca you have my permission sa-l preiei pe gigel ;)

Zu said...

:-)thx. Eu inca mai incerc sa-mi definesc chestii de genul: cam cat de aproape inseamna "prea aproape" si o adresare cam cat de directa inseamna "esti prea dur" pe net...