04 April 2007

Dacia- Renata

Am revazut spotul cu Dacia (40 de ani) si m-a apucat nostalgia... prima mea masina a fost o Dacie- evident.

Argintie, fabricata in 1996, o chema Renata si o mostenisem cu tot cu nume de la Bro'. Pe ea am invatat sa conduc :-). Avea geamuri actionate electric, "din boton" care au facut furori in curtea facultatii- cine naiba mai vazuse Dacie cu geamuri electrice??? Ce conteaza ca vara se incingeau circuitele de ramaneam cu geamul deschis si nu mai puteam sa-l inchid???!!! Pufaiam, boscorodeam, ma duceam si schimbam butoanele... Noroc ca le facea verisorul meu, nimic complicat, de', ca la Dacie... Ca sa o bag in marsalier trebuia sa ma proptesc cu ambele maini in schimbatorul de viteze ... ca sa intorc volanul la maxim si sa il tin asa trebuia sa imi proptesc cotul drept undeva in sold...

Well... am multe amintiri legate de ea:

- cand am luat-o si m-am apucat eu sa o curat luna-luna si i-am facut plinul... moment in care Bro' mi-a cerut-o imprumut... si mi-a adus-o inapoi prafuita si cu benzina la rosu... Am mai jucat jocul asta de cateva ori :-)

- sau cand, faza de film prost, aveam eu stergatoarele defecte si, la un stop, un tip a incercat sa-mi spele parbrizul. Am zis nu, si am dat drumu la sergatoare. Care au ramas blocate in mijlocul parbrizului. Era cam 10-11 noaptea, intrasem pe o straduta mai intunecoasa si am tras pe dreapta, gandindu-ma sa cobor sa zgaltai un pic stergatoarele, poate isi dau drumul...
De dat jos m-am dat eu jos, dar s-a si inchis masina!!! Si m-am trezit eu, tipa eleganta, in bezna, langa o Dacie cu cheile in contact, motorul mergand, luminile aprinse, muzica lalaind- holbandu-ma la poseta si telefonul care stateau bine-mersi inauntru. Banc prost la maxim, stateam langa masina si ma gandeam... ok, acum ce fac? Sunt la mama naibii, nu pot sa plec si sa las masina aici, cu motor mergand si toate cele, telefon nu am, bani nu am... sa bat la usa unei case de pe-aici nu-mi vine... ce fac???!!!...
Si, cum trageam eu de usi disperata, la poarta de alaturi vine o masina. Dacie. Cu numar de Prahova (???). Din ea coboara trei tipi. Smecherasi. In sort si slapi. (??? wtf?) Din casa mai apar doi. Da, aratau la fel de dubios... Si toti vin la mine... Evident- cred ca aratam de zile mari!!!... In fine, au fost foarte draguti, oferindu-se chiar sa ma lase sa dau bip de pe telefonul lor. Dar, hei, care erau sansele ca, in Bucuresti, sa dau de cinci (5) tipi din Prahova, cu un singur telefon mobil, fara credit, care avea un defect la tasta 8, numarul de telefon al lui Bu fiind plin de cifra 8 ??? Da, asa ziceam si eu... Si Bu nu era langa telefon :-)).
Trasenia s-a terminat dupa ce l-am sunat pe tata... care l-a trimis pe verisorul meu... care a deschis masina... din care a iesit un fum gros, inecacios pentru ca, de', motorul de la stergatoare functionase in gol tot acest timp...
Iar cand am ajuns acasa, afumata bine si epuizata, Bu, alertat de tata, ma intreaba isteric: "de ce nu raspundeai la telefon???" Ha??? Poate pentru ca era incuiat in masina si eu tropaduiam pe langa ea... ???!!!

- sau cand am plecat cu Bu la M Ciuc- Polul frigului. Si era iarna... Pe drum a inceput sa moara motorul, masina se ineca, mergea hacait... draci, stres... murea in mijlocul drumului, in panta, unde gasea... La Comarnic, un Bu furios, cum nu l-am mai vazut in viata mea, a tras masina pe dreapta, s-a dat jos si s-a apucat temeinic sa demonteze motorul/ carburatorul (???) habar-nu-am ce era ala, dar l-a facut bucatele- bucatele, tubulete- tubulete, surubele- surubele, in timp ce eu inghetam in masina si ma intrebam cu groaza cum naiba o sa le mai monteze la loc, pentru ca Bu este atehnic, un artist convins. Dar era asa furios ca mi-era si frica sa deschid gura :-))...
Curios lucru, l-a facut la loc. Si-a sunat verisorul din Brasov, sa-l ajute si well, intr-un circ nebun, deja se facuse si intuneric, am plecat cu masina hacaind si murind pe serpentine pana la gara din Sinaia unde ne-am intalnit cu verisorul si unchiul lui Bu. Cei trei s-au apucat sa repare masina la lumina lanternei, pe un frig crancen, iar pe mine m-au pus sa astept intr-o bodega dubioasa (da' era cald!!!) unde, la stiri, Esca povestea cum ca la M. Ciuc era temperatura -record, cel mai frig din iarna aia. Moment in care toata bodega a exclamat: "He, da' cine e nebun sa se duca la M. Ciuc acum???". :-)) Cum cine??? Eu, chestia aia jumulita si inghetata din coltul incaperii...

- sau cand avea biata mea masina radiatorul spart, asa ca n-am mai circulat cu ea o perioada. Si, dupa cateva saptamani, intamplator, trec pe langa masina. Era lovita!!!!? Interesant lucru, avea in usa biletelul cu numarul de telefon al celuilalt. Care, saracul, cand l-am sunat mi-a spus: "Pai credeam ca nu va intereseaza, ca eu am lovit-o acum doua saptamani!!!" :-))

- sau cand a lasat-o Bu cu geamul deschis un weekend intreg

- sau cand a lasat-o descuiata un weekend intreg...

- sau cand ne-a spart masina, atat de frumos incat nu ne-am prins si Bu m-a sunat sa ma intrebe ce am facut cu roata de rezerva, ca nu e in masina, si ne-am certat bine de tot pana cand ne-a picat fisa ca cineva deschisese si inchisese frumusel portbagajul nostru...

- sau cand ne-a mai spart-o o data si, pentru ca nu au avut ce fura, mi-au luat toate casetele cu Guns, Metallica si alte chestii de-astea (???). Iar de data asta ne-am prins ca a fost sparta pentru ca la o curba s-a deschis usa din fata-dreapta. Larg :-)

- sau cand am plecat cu Bu de la o petrecere si, cum mergeam noi catre masina, il vad pe Bu ca se inverzerse la fata, se napusteste la masina si incepe sa o mangaie, amarat-rau: "Uite, a lovit-o cineva!". Mda, zic eu, doar ca aia nu e masina noastra, a noastra e ceva mai incolo...

- sau cand am mers la Braila pe o ploaie torentiala, drum cu o singura banda (cand treceau pe langa noi ceva tiruri aproape ca ne zburau de pe drum)... si in oras toata lumea ne facea semne- ca sa descoperim ca lampa stanga-fata atarna frumusel intr-un singur fir (la propriu)???

- sau, dupa faza de mai sus, cand iar am plecat noi la drum si ne-am certat de mama focului in masina si masinile celelalte ne tot faceau semn iar dupa ceva timp, Bu, exasperat, crezand ca iar avem ceva stricat la masina, in toiul certii, a tras pe dreapta, s-a dat jos din masina si a inceput sa se uite la ea... Si eu eram atat de furioasa ca nu-mi pica fisa ce face si ma intrebam ce naiba tot da ture in jurul masinii...
Dupa care s-a suit la loc in masina, am plecat mai departe si, dupa prima curba, ne-a oprit politia- pentru ca ne prinsese radarul (mda, asta era) si ne-a zis: "Credeam ca v-am pierdut, ca echipajul ne-a semnalat masina de mult si tot nu mai veneati" :-)) pai da, noi mai si oprisem nitelus...

No comments: