23 April 2007

Boscorodeala de luni

Yep, am lipsit. Stiu. Am fost cu Bu la inmormantarea unei rude de-a lui. Ce pot sa spun: trist, normal. Si obositor. Plus ca, evident, au venit o groaza de matusi, unchi si surori-ale-mamei-matusii-etc-etc, din care nu stiam nici jumatate si cu care m-am chinuit sa fac cunostinta si, mai ales, sa le inteleg legaturile de rudenie. Si mai toti intrebau de nunta si copil... Si zau ca nu inteleg de ce se uitau la mine si nu la Bu, sau macar la amandoi. Ma intrebau pe mine. Nu inteleg: eu sunt responsabila de chestia asta???!! E departamentul meu si nu stiam??? Mai suntem in epoca de piatra in care femeia ii da cu cratita in cap barbatului ca sa-l ameteasca/ fraiereasca sa o ia de nevasta??? De ce daca doi nu se casatoresc (inca) inseamna invariabil ca femeia este incapabila sa il faca pe "prostul" sa o ia de nevasta??? Sau sa fie ea cea imboldita sa "forteze nota"??? De ce e atat "de neconceput" ca femeia poate sa nu vrea nunta??? Sau ca nu este disperata s-o ia unul de nevasta??? Sa nu mai vorbim de chestii de genul "e o decizie pe care o iau amandoi cand vor amandoi"...

In fine, apoi am ajuns la Pitesti, la "simfonia lalelelor". O sa incerc sa postez ceva poze si atunci sa detaliez un pic ideea.

Apoi ne-am comandat canapea. Si un fotoliu. Si un taburet. Si o masuta... Mda. Crazy people. Am ametit vanzatoarea, am pus toate intrebarile din univers, am masurat, facut planuri etc... si acum asteptam sa le livreze. Da, si mintea mea proceseaza deja restul incaperii, insa, uf, nu estem bani...

Anyway, e luni, I'm back to work si zau ca nu-mi plac zilele de luni. E clar. Tot spiritul meu critic iese la iveala lunea, privesc lumea stramb, nu ma dezmeticesc bine, nu am chef sa fiu unde sunt si sa fac ce fac (yep, work), sunt sictirita si nu-mi gasesc locul. Privirea mea cauta doar aspectele negative si, invariabil in fiecare zi de luni, imi gasesc cate un subiect de criticat, ceva care sa ma faca sa ma simt "iritata". Azi am probleme cu statul la coada. Cu bunul simt, ala elementar. Adica:

Am fost sa-mi platesc impozitul la casa. M-am dus pana la administratie, ca sa imi schimb si adresa cu ocazia asta, pt ca imi tot trimit instiintarile pe adresa veche, de mai bine de doi ani. Eu am glasuit frumos ca vreau sa-mi platesc impozitul insa raspunsul a fost monosilabic si rastit: "La posta!!!". A, bon, nu se plateste aici? "La posta!!!" Va bene, pai sa schimbam atunci adresa. Am primit alta chestie monosilabica si rastita: "Buletinul!!!". Si am tinut-o tot asa... s-a si repezit la mine ca "am noroc ca nu imi ia amenda", ca trebuia sa vin cu buletinul de mult... Ok, femeie, ia-mi si amenda daca merit si fa ce vrei tu, dar vorbeste naibii in propozitii intregi, rotunde, politicoase!!!!

Am fost si la un magazin IT, sa-mi ridic niste produse. Acolo trebuia sa stau la o coada sa astept sa-mi dea produsele si sa facem garantia. Cand a venit randul meu, cuplul din spate a uitat orice notiune de "spatiu personal", "intimitate" etc... si stateau bine-mersi langa mine, unul in dreapta si unul in stanga, uitandu-se foarte preocupati ce imi cumpar eu si cum imi fac eu garantia. Hellooooo... Stai domle' la locul tau, nu in sufletul meu ca n-ai tu treaba cu ce imi cumpar eu!

Si cel mai tare m-a enervat ca nu am reactie. Ma jenez eu sa le spun ceva. Pfffffff. Aberant. Asa ca, la alt magazin, cand m-am trezit cu alt nene cu coatele pe tejghea, in stanga mea, in timp ce eu imi detaliam datele contului si alte de-astea, m-am decis sa il rog frumos sa astepte pana cand termin eu. Mda, imi alesesem bine personajul: un tip 4x4, baiat de cartier, care a decis ca nu fac nici cat o ceapa degerata asa ca mi-a aruncat trei cuvinte printre dinti si apoi m-a ignorat cu nesimtire crunta.

Bu a ras de mine, zicand ca nu stiu unde mi-e locul si ce adversari sa-mi aleg. Dar la naiba, eu chiar stiu unde mi-e locul si care imi sunt drepturile si refuz sa ma comport altfel, asa ca restul lumii ar face bine sa invete sa se poarte. Si ce daca sunt fata si sunt politicoasa: m-am saturat ca asta sa constituie un handicap in lumea asta suie in care traim.

No comments: